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Antwort
Lösung
02.03.2022 18:13 - bearbeitet 02.03.2022 18:17
[EN]
For the last 2 years I've had to make regular calls to customer service with regards to weak internet performance complete service interruptions and other unexplained anomalies, all the while paying full price for a service that, up until a few months ago, never met expectiations.
Now here I am a few months later with a new problem and clearly looking at the störung thread I am not the only one. Due to extremely poor upload performance is my connectiong good for nothing but general browsing, and nobody at Vodafone seems to care at all that this problem exists. It is even incapable of maintaing a stable VPN connection. Asking tech support for a reason why is met with scripted dialog and a f*** you attitude. Yes my concerns have been noted: No they will not be investigated or followed up, and therefore closed when the problem is not reported again.
I expect at least one of 2 things;
1. A compensation amount relative to the amount of awful service and time I've wasted pursuing these issues.
2. An explanation for the issue, a timeframe for resolution, and account credit until the problem is solved.
I am at my wits end expecting a different outcome for each time I report an issue.
[DE]
In den letzten 2 Jahren musste ich regelmäßig den Kundendienst wegen schwacher Internetleistung, kompletter Serviceunterbrechungen und anderer unerklärlicher Anomalien anrufen, während ich den vollen Preis für einen Service zahlte, der bis vor ein paar Monaten nie den Erwartungen entsprach.
Jetzt, einige Monate später, stehe ich vor einem neuen Problem, und wenn man sich den Störungs-Thread ansieht, bin ich offensichtlich nicht der Einzige. Aufgrund der extrem schlechten Upload-Performance ist meine Verbindung für nichts anderes als allgemeines Surfen geeignet, und niemand bei Vodafone scheint sich für dieses Problem zu interessieren. Es ist nicht in der Lage, eine stabile VPN-Verbindung aufrechtzuerhalten. Wenn man den technischen Support nach dem Grund fragt, wird man mit geskripteten Dialogen und einer "F*** dich"-Haltung empfangen. Ja, meine Bedenken wurden zur Kenntnis genommen: Nein, sie werden nicht untersucht oder weiterverfolgt, und daher geschlossen, wenn das Problem nicht erneut gemeldet wird.
Ich erwarte mindestens eines von 2 Dingen;
1. Eine Entschädigung im Verhältnis zu dem miserablen Service und der Zeit, die ich mit der Verfolgung dieses Problems verschwendet habe.
2. Eine Erklärung für das Problem, einen Zeitrahmen für die Lösung und eine Kontogutschrift, bis das Problem gelöst ist.
Ich bin mit meinem Latein am Ende weil ich jedes Mal, wenn ich ein Problem melde, ein anderes Ergebnis erwarte.
am 03.03.2022 15:10
Hallo nah,
willkommen in unserem Forum.
Es tut mir sehr leid, dass Dein Anschluss nicht richtig funktioniert.
Beantworte bitte noch die Fragen aus diesem Beitrag. Dann haben wir schon einen ersten Überblick.
Wegen einer Gutschrift schauen wir dann gerne im Anschluss.
Viele Grüße Jana
10.03.2022 18:09 - bearbeitet 10.03.2022 18:10
Hallo Jana,
Vielen Dank im Voraus für Ihre Zeit
Nick H
am 11.03.2022 19:20
Hi @nah,
ich kann mir gern mal den Anschluss anschauen 🙂 Schickst Du mir mal Deine Kundendaten (Kundennummer, Name, Adresse und Geburtsdatum vom Vertragsinhaber) via privater Nachricht?
Sag mir dann bitte im Beitrag Bescheid, wenn Du mir die Daten geschickt hast.
LG
Tobias
am 11.03.2022 22:03
Hi Tobias,
Ich habe es rausgeschickt
Regards,
Nick H
am 16.03.2022 12:37
Still waiting for a reply
am 16.03.2022 18:38
FYI The problem persits, in fact after last nights "maintenance" I would say it is worse today.
am 20.03.2022 19:55
am 25.03.2022 12:47
Hello nah,
I looked into your customer account and saw that in the last ticket it says that the 2.4 GHz and 5 GHz WLAN should be separated. Have you already done this?
Many greetings,
Maria
am 28.03.2022 20:52
Hello @MariaK
Seperated how?
My understanding is that they are seperate as they work on seperate wavelengths.
The problem has nothing to do with WLAN. The problem, which is very much a common one, lies beyond my home Network. It is affecting my free time as well as my work as the network is unstable 24/7, with recorded Latency upto but not limited to 2000ms.
Today for example Maximums of 400 - 2000 ms.
The last Ticket I submitted the Person on the other end of the phone wasn't interested in listening to my explanations of how a previous Technician visit ended with the Technician telling me there was nothing he could do.
I am fully aware that either Vodafone is either not comitted to fixing this issue or is unable to do so, and I am tired of pursuing this matter.
Can you tell me wether I will recieve compensation for Vodafones failing to provide the service they are contracted to, and if this will apply going forward until the issue is fixed?
Best Regards
Nick