DOCSIS Offline - No Internet
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Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Ich bin kein Neukunde und habe das GigaZuhause 1000 seit einem Jahr ohne Probleme genutzt. Heute Morgen ist plötzlich mein Internet weg und das Internet-Zeichen des Vodafone-Routers blinkt ununterbrochen rot. Ich habe versucht, das Gerät zurückzusetzen und ein- und auszuschalten, aber das scheint eher ein Problem der Vodafone-Infrastruktur zu sein.

 

  • Which state do you live in? Please also send the zip code
    • Berlin / 13581
  • What contract do you have? (e.g. Internet + telephone 100)
    • GigaZuhause 1000 cables
  • Which modem/router do you use? (e.g. Hitron)
    •  Vodafone modem/router
  • Do you use a rental device from us or do you have your own device ?
    • Leih-Gerät
  • Which error occurs? (Speed ​​too low; packet loss) Also send screenshots of speed tests (with date and time) and tracerts/ping plotter measurements for packet loss or ping problems. Set the interval on the ping plotter to 2.5 seconds and use affected services as the target.
    • DOCSIS Offline
  • How is your device connected to the modem ? ( LAN; WLAN; additional router; PowerLAN )
    • WLAN
  • Start and period of disruption  (e.g.: since the beginning of April; only in the evening)
    • 28 September
  • Upload a screenshot of the signal values . You can find this in the user interface of your cable router via  192.168.0.1 or via 192.168.178.1 on the Fritzbox.
    • No signal
  • What did the test with the network assistant and the chat bot TOBi reveal?
    • No internet connectivity
  • What measures were taken by the fault hotline (available at 0800-5266625 for Vodafone Kabel Deutschland or 0221/46619100 for Vodafone West)?
    • N/A
1 Antwort 1
Kurtler
SuperUser
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Da es hier im Forum seit August 2022 keinen Support mehr gibt, kannst du es nur über die Hotline, per Twitter  oder Facebook und über den WhatsApp-Chat unter der Rufnummer 0172 1217212 probieren.

 

Gruß Kurt

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