abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Helfen! Bitte wenden Sie sich an das technische Team, um das Problem mit dem Kabelinternet zu lösen.
qq2020
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Diese Frage wird gestellt, um einen Weg zu finden, das inkompatible Problem zu lösen, nachdem Vodafone sein System seit dem 9. April aktualisiert hat.

 

Da ich kein Deutschsprecher bin, bekomme ich fast Hilfe von der Hotline. Glücklicherweise gibt es bei Vodafone auch ein Forum.

 

Ich verwende ein Kabelmodem, um auf das Internet zuzugreifen. Der Internetdienst ist seit dem 9. April nicht verfügbar, da Vodafone ein System-Upgrade angekündigt hat. Nach vier Testtagen habe ich bestätigt, dass das neue System von Vodafone nicht mit OpenWRT-Routern kompatibel ist, weder Version 19.07 noch 22.03.

Die offensichtliche Tatsache ist, dass ein Microsoft Windows-Notebook, wenn es an ein Kabelmodem angeschlossen ist, normal auf das Internet zugreifen kann. Und wenn ein OpenWRT-Router an ein Kabelmodem angeschlossen ist, kann er nicht auf das Internet zugreifen. Weitere Untersuchungen ergaben, dass beim Senden einer DHCP-Anfrage von Microsoft Windows dem Vodafone-Router eine öffentliche IP zugewiesen wird und über diese IP auf das Internet zugegriffen werden kann. Wenn eine DHCP-Anfrage vom OpenWRT-Router kommt, kann der Vodafone-Router auch eine öffentliche IP zuweisen, aber er weigert sich, auf die ARP-Anfrage von meinem OpenWRT-Router zu antworten. Hinweis: Der OpenWRT-Router funktioniert ordnungsgemäß, bevor Vodafone sein System aktualisiert. Und ich habe drei Router mit dem gleichen Ergebnis gewechselt.

 

Schließlich verwende ich mein Microsoft Windows, um eine erste DHCP-Anfrage zu senden, dann wird der OpenWRT-Router sofort ersetzt. Zum Glück funktioniert es, aber das ist keine langfristige Lösung. Wer weiß, wie man das Vodafone-Supportteam kontaktieren kann, um inkompatible Probleme zu lösen?

 

Übrigens: Ich war enttäuscht, als ich erfuhr, dass Vodafone keinen E-Mail-Kontaktkanal hat. Chatbot Tobi ist der dümmste Bot, den ich je gesehen habe. Der Internetdienst ist völlig aus dem Gleichgewicht geraten und Toby hat als Antwort nur ein Online-StörungFinder, was sehr nervig ist. Ich denke, es wäre friedlicher, wenn Toby aus Ihrem Hilfekanal entfernt würde.

 

Vielen Dank für jede Hilfe.

 

 

Above text is translated by Google translate, the original text in Engligh is as following:

------------

Subject: Help! Please contact technical support team to solve cable internet issue.

 

This question is submitted to find a way to solve incompatible issue after Vodafone upgrade their system since 9th April.

 

As a not German speaker I almost to get help from hotline. Fortunately, vodafone also has a forum.

 

I use cable modem to access internet. The internet service is unavilable since 9th April as Vodafone announced a system upgrade. After four days of testing, I confirmed that Vodafone's new system is not compatible with OpenWRT routers, either version 19.07 or 22.03.

The obvious fact is that if a Microsoft Windows notebook is connected to cable modem, it can access the Internet normally. And if an OpenWRT router is connected to cable modem, it can not access the internet. Further investigation revealed that if a DHCP request is sent from Microsoft Windows, Vodafone router assigned a public IP and the IP can be access internet. If a DHCP request from OpenWRT router, then Vodafone router can also assigned an public IP, but it refuse to response ARP request from my OpenWRT router. Note: the OpenWRT router is working properly before Vodafone upgrade their system. And I changed three routers with the same result.

 

At last I use my Microsoft Windows to send initialy DHCP request then the OpenWRT router replaced immediately. Fortunately it works, but this is not a long-term solution. Who knows how to contact Vodafone support team to solve incompatible issue?

 

BTW: I was disappointed to learn that Vodafone has no email contact channel. Chatbot Tobi is the stupidest bot I have ever seen. The internet service is completely out of whack and Toby has only an online diagnostic tool as an answer, which is so annoying. I think it would be more peaceful if Toby was removed from your help channel.

 

Thanks a lot for any help.

 

Best regards,

Qian

1 Akzeptierte Lösung
8 Antworten 8
andreasabaad
SuperUser
SuperUser

Seit 08/22 Ist ist dies ein reines Kunden helfen Kunden Forum. 

Du musst dich an die offiziellen Kontaktstellen wenden.

https://forum.vodafone.de/t5/Vodafone-News/Dein-Kontakt-zu-Vodafone/m-p/1912292#M10954

@qq2020   did it work?

Thanks!

Add 'openwrt' in DHCP Vendor Option works. Now the internet access can be reset by my family members to let it startup automaticly.

 

It seems same problem occurred again when they upgrade their systems.

Vielen Dank für Ihre freundliche Erinnerung.

Eigentlich bin ich zum Vodafone-Store gegangen, aber der Typ hat gerade einen Rückruftermin vereinbart und mich gehen lassen. Eine Frau, die nur Deutsch sprach, rief mich an und das Gespräch endete, ohne irgendwohin zu gehen. Deshalb hoffe ich auf Textkommunikation, wie E-Mail oder Forum.

 

----English----

Thank you for your kind reminder.

I actually visited the Vodafone store, but the guy just registered a callback appointment and let me go. A woman who only spoke German called me and the conversation ended without progress anywhere. That's why I hope text communication, like email or forum.


@qq2020  schrieb:

I actually visited the Vodafone store, but the guy just registered a callback appointment and let me go. A woman who only spoke German called me and the conversation ended without progress anywhere. That's why I hope text communication, like email or forum.


you wrote problem is solved by setting up DHCP option 60

OpenWRT provide GUI to set DHCP Vendor Option, just like the screenshot in topic Keine-IP-Adresse-mehr-im-Bridge-Mode . I set same value in it and reset the router. It works.

Without capture the packets, actually I am not sure whether OpenWRT Vendor class Option use DHCP option 60 or other  option, or the possibility that Vodafone rollback DHCP server configuration in these days. The fact is it works, OpenWRT router can compatible with Vodafone router now.

I can confirm the detail later tonight.

Yes. Today the problem is solved after you told me a link.

The problem is occurred since 9th April, and it existed for 4 days. I tried contact Vodafone serveral times in four days, I call hotline again and again and failed in complex interactive in German. I also visited the Vodafone store, it is no help.

 

I have made a test and have confirmed two details:

1. OpenWRT DHCP Vendor Class Option use DHCP Option 60. Without setting, OpenWRT will send DHCP with 'udhcp 1.35.0' in Option 60. With 'openwrt' setting, OpenWRT will send DHCP with 'openwrt' in Option 60.

2. Vodafone did not rollback configuration to keep compatible with customer's devices. THEY DID NOTHING. 

The result: Vodafone cannot handle normal DHCP request without special DHCP Option 60.