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Anhaltender Schmerz und Folter - Internetverbindung (Ongoing pain & torture - internet connection)
vivek123456
Smart-Analyzer
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Als ich aus dem Urlaub zurückkam (siehe meine E-Mail unten), erhielt ich einen Brief von Vodafone, in dem stand, dass ich die Vodafone-Internetbox zurückgeben müsse. Ich schickte die Box an Vodafone zurück und meldete mich als Neukunde für einen DSL-Internetanschluss an (da meine vorherigen Daten bei Vodafone falsch waren und sie sie nicht korrigierten, obwohl ich sie darum bat). Nach der Anmeldung für einen neuen DSL-Anschluss erhielt ich den Termin für den Internetanschluss (d. h. den Besuch eines Technikers) nach 15 Tagen, was für mich nicht machbar ist, da ich von zu Hause aus arbeite und immer schnelles Internet brauche. Um das Problem zu lösen, rief ich bei Vodafone an, um den Anschluss zu beschleunigen und einen früheren Termin zu bekommen oder um mir in irgendeiner Weise zu helfen; aus diesem Grund musste ich mehrmals anrufen. Da ich nicht sehr gut Deutsch spreche, bitte ich sie, langsam zu sprechen, aber in 80 % der Fälle sind die Mitarbeiter des Kundendienstes sehr unhöflich und sagen, sie hätten sich nicht daran gehalten, und sprechen weiterhin sehr schnelles Deutsch. Das zeigt, wie wenig Verständnis ein Unternehmen für seine Kunden hat. Glücklicherweise habe ich einmal einen Vodafone-Kundendienstmitarbeiter erreicht, der Englisch sprach, und als ich ihm mein Problem schilderte, sagte er mir, dass der DSL-Anschluss funktionieren würde, sobald ich die FritzBox angeschlossen hätte. Ich dachte, ich hätte Glück und wartete auf die Lieferung der Box. Meine Freude verflog jedoch schnell, als ich erfuhr, dass auch nach der Grundeinstellung noch ein Techniker benötigt wird, um den Installationsvorgang abzuschließen. Ich rief mehrmals beim Vodafone-Kundendienst an, aber alle, mit denen ich sprach, waren sehr unfreundlich. Glücklicherweise erreichte ich einen englischsprachigen Mitarbeiter namens Rico (in der Abteilung für Neuanschlüsse), der sehr nett war und mein Problem verstand, aber als er mich in die Warteschleife legte, um mit seinem Vorgesetzten zu sprechen, wurde der Anruf unterbrochen.
*** Ich habe jetzt buchstäblich Angst, den Kundendienst anzurufen, weil ich mich nicht auf die Folter spannen lassen will, insbesondere die "Service & Support Hotline 0800 172 1212", die sehr unsensibel ist***. Diese Situation ist entstanden, weil Vodafone seine Arbeit von Anfang an nicht richtig gemacht hat.
Ich empfehle allen nicht-deutschsprachigen Kunden, bei Vodafone vorsichtig zu sein, denn sie könnten wie ich in den Kaninchenbau geraten.


----- Email On Feb 21, 2022, 11:03 AM -----

Hallo,

ich bin Vivek ***** und meine Kundennummer ist *********.
ich habe den Vertrag über den Internetanschluss bei Vodafone gekündigt, weil der Kundenservice nicht reagiert hat. Um mich als Kunden zu halten, rief mich am 14.02.2022 jemand von Vodafone an, und wir sprachen auf Englisch. Um mich wieder als Kunden zu gewinnen, schlug er mir einen neuen Vertrag für eine Internetverbindung mit reduziertem Preis vor. Ich stimmte dem zu und bat ihn außerdem, meinen Nachnamen von '*****' in '*****' zu korrigieren und meine E-Mail-Adresse unverzüglich in '*********@gmail.com' zu ändern (da meine privaten Daten bisher möglicherweise an den falschen Empfänger weitergeleitet wurden, was eine GDPR-Nichtigkeit darstellt).
Leider wurde von Ihrer Seite bisher nichts unternommen. Er teilte mir mit, dass er mir den neuen Vertrag zusenden wird, aber ich habe den neuen Vertrag noch nicht erhalten. Ich fange an, meine Entscheidung zu bedauern. Bitte sagen Sie mir, ob Sie überhaupt vorhaben, mir den Vertrag zukommen zu lassen.
Ich werde am 24.02.2022 für einen Monat (27.03.2022) in den Urlaub fahren und habe keinen Zugang zu meiner Telefonnummer, daher ist E-Mail die einzige Form der Kommunikation. Bis dahin bitte ich Sie, alles zurückzuhalten, auch keine Post an meine Adresse zu schicken.

Mit freundlichen Grüßen
Vivek *****

 

-------------------- ENGLISCH VERSION --------------------

 

When I returned from vacation (see my email below), I received a letter from Vodafone saying that I had to return the Vodafone internet box. I sent the box back to Vodafone and registered as a new customer for DSL internet connection (since my previous data with Vodafone was wrong and they did not correct it even when I asked them to). Post signing up for a new DSL connection, I received the appointment for the internet connection (i.e. technician visit) after 15 days, which is not feasible for me, because I work from home, and always need fast internet. To overcome the problem, I called Vodafone to speed up the connection and get an earlier appointment or to help me in any way; for this reason I have to call several times. Since I don't speak German very well, I ask them to speak slowly, but 80% of the time the customer service people are very rude and say they didn't comply and continue to speak very fast German. This shows how little understanding a company has for its customers. Fortunately, I once got hold of a Vodafone customer service representative who spoke English, and when I told him my problem, he told me that the DSL connection would work as soon as I connected the FritzBox. I thought I was in luck and waited for the box to be delivered. However, my joy quickly evaporated when I learned that even after the basic setup, the technician is still required to complete the installation process. I called Vodafone customer service several times, but everyone I spoke to was very unfriendly. Fortunately, I got hold of an English speaker named Rico (in the new connections department) who was very nice and understood my problem, but when he put me on hold to talk to his supervisor, the call was disconnected.
*** I am now literally scared to call customer service now, especially the "Service & Support Hotline 0800 172 1212", they are very insensitive. I do not want to go through the torture again and again***. This situation has arisen because Vodafone did not do its job properly from the beginning.
I recommend all non-German speaking customers to be careful with Vodafone customer service, because they might go down the rabbit hole like me. From my experience you can see for yourself that how efficient Vodafone's service!!!


----- Email On Feb 21, 2022, 11:03 AM -----

Hi there,

I'm Vivek ***** and my customer number is *********.
I canceled the contract for the Internet connection with Vodafone because customer service did not respond. To keep me as a customer, someone from Vodafone called me on 2/14/2022 and we spoke in English. In order to win me back as a customer, he offered me a new Internet connection contract at a reduced price. I agreed and also asked him to change my last name from '*****' to '*****' and my email address to '*********@gmail immediately .com' (as my private data may have been forwarded to the wrong recipient thus far, which is a GDPR nullity).
Unfortunately nothing has been done on your part so far. He informed me that he will send me the new contract, but I have not received the new contract yet. I'm starting to regret my decision. Please tell me if you intend to send me the contract at all.
I will be going on vacation on 02/24/2022 for a month (03/27/2022) and do not have access to my phone number so email is the only form of communication. Until then, I ask you to withhold everything, including not sending any mail to my address.

Kind regards
Vivek *****

5 Antworten 5
Andre
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hey vivek123456,

I'm sorry that you've made such a disappointing expirience with our service.

There is no dedicated english speaking dsl hotline, but most agents should be able to hande a call nevertheless. May i ask to which mailadress from vodafone you've sent your initial inquiry?

There is no direct mailadress from the customersupport - only our contactform .

Ordering a dsl contract takes normally ~ 2-3 Weeks till the activation by the technician, there is no way to speed this up.

From what I've understand sofar you have atleast 2 contracts - atleast one with wrong personal infos?

Cheers,
Andre

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Previously, I had Vodafone internet contract until 1st week of March 2022 but I asked Vodafone to cancel it, due to bad service. But then someone called me from Vodafone and offerred me to continue the internet contract at reduced price, to which I agreed, only if they also correct my basic personal details (Lastname and Email). But the updated terms or the new contract was never sent to me, nor did the personal details were changed. Instead, I received the letter from Vodafone to return the Router/BlackBox, when I came back from vacation.

Currently, I do not have the internet connection because of Vodafone. Since, I have a home office, it is affecting my work very badly because I am using the hotspot using my mobile number with limited speed and data plan. My after vacation happy time is completely ruined due to this stressful experience bestowed by Vodafone service system and customer service.

 

I was reading posts about the other internet providers, and I have come accross a post about O2, wherein it was mentioned that in such cases (with no internet) O2 disburses the sim-card with unlimited data plan, for their customers whose internet connection is in the intallation process. The sim-card can be used until the internet connection is installed completely. And on top of that O2's customer service is very helpful and supportive.

 

I think I will go with O2 and send back the Vodafone Fritz box.

MichaM
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hi vivek123456,

 

I can understand you're far from happy with the situation.

 

So, currently, you are still waiting for the remaining Vodafone line to be connected. Is this correct?

 

If so, you can send me a private message, so I'll check the status and, if possible, provide you with a mobile data package.

 

If you want to, please send me a message including

 

* the order number or customer number of your contract

* the link to your post in the community

* a phone number to call you back

 

Regards

Micha

 

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Hello,

 

I will get in touch with you, but how will change the attitude of your customer service people. On one instance your staff told me that  "Your Pakistani english is no good",  in order to verify for yourself,  you can listen to phone phone recording. Is this how the customer service personal should behave on call to a customer?

 

FYI: I am not a Pakistani. It sounded more like a regional discrimination.

 

Best regards

Vivek Yadav

Andre
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hey vivek123456,

I'm deeply sorry that you've expirienced such a rude agent.
We do not tollerate any kind of discrimination.

Cheers,
Andre

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