Internet Störung Aachen
Theerapat
Daten-Fan
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  • In welchem Bundesland wohnst Du? Sende bitte auch die Postleitzahl
    • NRW, 52062
  • Welchen Vertrag hast Du? (z.B. Internet + Telefon 100)
    • Red Internet&Phone 500 Cable
  • Welches Modem/ Router nutzt Du? (z.B. Hitron)
    • Connect Box
  • Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes Gerät?
    • Leih-Gerät
  • Welcher Fehler tritt auf? (Geschwindigkeit zu gering; Packetloss) Schicke dazu auch Screenshots von Speedtests (mit Datum und Uhrzeit) und Tracerts/ Pingplotter-Messungen bei Packetloss oder Ping-Problemen. Stelle beim Pingplotter 2,5 Sekunden beim Intervall ein und nutze betroffene Dienste als Ziel.
    • Kein Internet
    • Router Internet LED immer blink Grün
  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? (LAN; WLAN; zusätzlicher Router; PowerLAN)
    • LAN
  • Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend)
    • 22 April 2022 um 10:00
  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.1.jpg2.jpg3.png4.jpg
  • Welche Maßnahmen wurden durch die Störungshotline (erreichbar unter 0800-5266625 für Vodafone Kabel Deutschland bzw. 0221/46619100 für Vodafone West) durchgeführt?
    • Netz-Assistenz and Whatsapp

Theerapat U.

 

3 Antworten 3
R4mona
Moderator:in
Moderator:in

Hi Theerapat,

 

first of all a request: We will contact you if you want to send us a private message (PN). We do this for example if we need personal data from you. Only in this way it is possible that we can help quickly. PN that we have not requested will not be processed. 

 

How does it look at the moment? Do the restrictions still exist? I assume that you have already completely disconnected your router from the power supply for several minutes?

 

Kind regards

R4mona

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Hi R4mona,

 

Thank you for your response.

Fortunately, the issue is solved. There was a construction site for fibre glass cable in front of our building which may damage the cable.

But today someone came to fix it. And now the internet signal is back.

Only thing that annoy us is no one informed what was happened. And how long the problem will be.

 

Theerapat U.

R4mona
Moderator:in
Moderator:in

Hi Theerapat,

 

First of all, I'm really happy to see that your connection is working again without any problems. Smiley (fröhlich)

 

Regarding the missing information, I understand your displeasure, but we can only provide you with the facts that are visible to us in our system.

 

Depending on the cause and conditions on site, the repair may unfortunately take a little longer. This is not possible for us to estimate in front of the PCs.

 

Kind regards

R4mona

 

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