Frage
Antwort
Lösung
am 14.12.2021 08:10
Hello everyone,
I hope you can help because I don't know what else to do. I don't speak German so I cannot contact by telephone.
I cancelled my mobile contract at the shop before leaving Germany in July, and they gave me a receipt confirming the cancellation.
Well, I realised last month that it was never cancelled and have been charged 50 euro a month since then. I called the shop several times with no solution from their side, only that they were working on it. Still another invoice came in December and no reply.
I don't know how to claim the money back and the termination immediately (Tobi won't help, and I can find any email).
This is ridiculous! I have all the papers if necessary, anyone can help?
Thank you!
Hallo zusammen,
ich hoffe, Sie können mir helfen, denn ich weiß nicht, was ich sonst tun soll. Da ich kein Deutsch spreche, kann ich mich nicht telefonisch melden.
Ich habe meinen Handyvertrag vor meiner Abreise aus Deutschland im Juli im Geschäft gekündigt, und man hat mir eine Quittung über die Kündigung ausgestellt.
Nun habe ich letzten Monat festgestellt, dass er nie gekündigt wurde, und seitdem werden mir monatlich 50 Euro berechnet. Ich habe den Laden mehrmals angerufen, ohne dass eine Lösung gefunden wurde, sondern nur, dass sie daran arbeiten. Im Dezember kam noch eine weitere Rechnung und keine Antwort.
Ich weiß nicht, wie ich das Geld zurückfordern kann und wie ich die sofortige Kündigung durchsetzen kann (Tobi hilft mir nicht weiter, und ich kann keine E-Mail finden).
Das ist doch lächerlich! Ich habe alle Papiere wenn nötig, kann jemand helfen?
Vielen Dank!
am 16.12.2021 14:41
Hey Pecubo,
moving abroad is usually not a reason for an extraordinary termination. The reason for this is that the mobile phone contract can still be used in most countries.
In which country do you live now?
Kind regards
Bernd