Frage
Antwort
Lösung
am 22.06.2024 16:39
Liebes Team, ich habe über die Vodafone-App eine Kündigungsanfrage gestellt, aber sie wird immer noch als ausstehend angezeigt. Bitte kündigen Sie meinen Vertrag zum 30. Juni 2024, da ich aus Deutschland weggezogen bin.
am 23.06.2024 12:19
Hallo Neha1,
wenn Du über die App gekündigt hast, wird Deine Kündigung nur vorgemerkt. Diese musst Du dann über die Hotline noch bestätigen. In Deinem Fall ist es aber eine Sonderkündigung, wo wir eine Abmeldebescheinigung aus Deutschland benötigen. Hierfür musst Du uns eine Kopie zusenden.
Hier kannst Du auch Deinen Vertrag kündigen: https://www.vodafone.de/einfache-kuendigung.html
Hier kannst Du uns Deine Kopie Deiner Abmeldebescheinigung zusenden: https://kabel.vodafone.de/kontakt/formularcenter
LG Maria
am 27.06.2024 17:08
I haven't deregistered yet. When I deregister, I will leave Germany immediately. Can I still cancel the contract immediately without the so-called "3-month notification time" ?
am 28.06.2024 10:40
Our customer support team will be happy to check whether we can terminate your contract immediately.
am 28.06.2024 11:51
Thank you Mariak, for your quick reply!
I will leave Germany at the end of September 2024. I will deregister at the end of September. So you recommend me to cancel my contract at the end of September instead of now, right?
am 28.06.2024 12:42
Report a move otherwise it will be a cancellation to minimum contract term.
am 28.06.2024 12:52
Hi MasterScorpion, thank you for the information.
Where can I report a move? Maybe can you kindly provide a link?
In "meinvodafon", I do notice the "Umzug" section, but there I do not see where I can enter the country I am moving to...