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Frage

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Antwort

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Lösung

Very slow internet connection in every evening
ozzyman
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello,

 

Unfortunately every evening (especially during peak time) I am experiencing very slow internet. Although I understand the speed drops during peak time but drop is immense. This unfortunately also affects video calls(means my work as well) because of high ping as well. I upgraded my tariff from 250Mbit to 1Gbit even with the expense of prolonging contract but no avail, it still *piep*. I am attaching some speedtests (all done over CAT5e cable), I am hoping I can get some help from here. 

vodafonevodafoneapple serversapple serversooklaookla

 

Thank you in advance.

6 Antworten 6
ozzyman
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

One more test from bundesnetzagentur and previous test results which clearly show evening/night performance drops

Screenshot 2022-05-04 at 21.50.44.pngScreenshot 2022-05-04 at 21.52.39.jpg

Thomas
Moderator:in
Moderator:in

Hi ozzyman,

 

please answer the questions in the article.   

 

Regards

Thomas

 

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  • In welchem Bundesland wohnst Du? Sende bitte auch die Postleitzahl
    • Berlin 10407
  • Welchen Vertrag hast Du? (z.B. Internet + Telefon 100)
    • Vodafone CableMax 1000
  • Welches Modem/ Router nutzt Du? (z.B. Hitron)
    • Vodafone Station 
  • Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes Gerät?
    • Leih-Gerät
  • Welcher Fehler tritt auf? (Geschwindigkeit zu gering; Packetloss) Schicke dazu auch Screenshots von Speedtests (mit Datum und Uhrzeit) und Tracerts/ Pingplotter-Messungen bei Packetloss oder Ping-Problemen. Stelle beim Pingplotter 2,5 Sekunden beim Intervall ein und nutze betroffene Dienste als Ziel.
    • Very slow internet speed during evenings and nights, as well as high pings
  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? (LAN; WLAN; zusätzlicher Router; PowerLAN)
    • Normally wifi but all the speedtest are done over CAT5E cable
  • Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend)
    • Since beginning of my contract
  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.
    • Attached to message
  • Welche Maßnahmen wurden durch die Störungshotline (erreichbar unter 0800-5266625 für Vodafone Kabel Deutschland bzw. 0221/46619100 für Vodafone West) durchgeführt?
    • None, they said technician will be dispatched, then they mixed up and dispatched a technician in another city. They acknowledged there was some mix up and but nothing made to fix the issue
Nancy
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hello ozzyman,

 

I would like to take a closer look at your connection. Please send me your customer number, name, date of birth and address by private message. Then get back to me here in this post.

 

Best regards

Nancy

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Hello Nancy, Thank you for your message. I've sent you a PM.

Martin59
Moderator:in
Moderator:in

Hello ozzyman,

 

Your message has arrived, thank you very much.

 

I still have a few questions:

 

- Are you sure that the malfunction occurs "only" in the evening hours?

 

- when did you notice the disturbance approximately the first time?

 

Best regards, Martin

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