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Frage

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Antwort

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Lösung

Langsames Internet nach Routerwechsel/Neuer Vertrag (Englisch)
yanzy0418
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hallo All,

I have just signed a new contract and switch my old 250MBit/s to 1000MBit/s Cabelmax Kabel-internet service. I got the Fritzbox6591 and the internet speed is so.....slow as picture showing below... even much slower than previous. (posting this Forum posts take me 20 mins........)

anybody knows or met this problem?

my Postleizahl 64546 in Hessen.

thanks.

 

截屏2022-07-09 下午11.48.43.png

5 Antworten 5
Torsten
SuperUser
SuperUser

The Fritzbox is not provisioned. Until the tariff is activated, use the previous cable router until it no longer works, or call customer service and have it activated ahead of time. However, the hotline only works in German.

Hello Torsten,

thx a lot. but i think I already called Customer Service and activated the new Router/Internet service. Porbably it still doesn't work? until the Tariff actually deducted from my bank account? (now I have to use my previous one 😞 )

R4mona
Moderator:in
Moderator:in

Hey yanzy0418,

please be so kind and answer the following questions. This will make it easier for us to first narrow down the problem together and get an overview.

 

Kind regards

R4mona

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  • Welchen Vertrag hast Du? (z.B. Internet + Telefon 100)   Vodafone CableMax 1000
  • Welches Modem/ Router nutzt Du? (z.B. Hitron)  Fritzbox6591
  • Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes GerätLeih-Gerät von Vodafone
  • Welcher Fehler tritt auf? (Geschwindigkeit zu gering; Packetloss) Schick dazu auch Screenshots von Speedtests (mit Datum und Uhrzeit) und Tracerts/ Pingplotter-Messungen bei Packetloss oder Ping-Problemen
    Langsames Internet nach Routerwechsel/Neuer Vertrag
  • 截屏2022-07-09 下午11.48.43.png
  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? (LAN; WLAN; zusätzlicher Router; PowerLAN) WLAN
  • Welchen Browser verwendest Du normalerweise? (z.B. Firefox) Chrome Safari IE
  • Welches Betriebssystem hast Du auf Deinem Rechner? (z.B. Windows)  Apple Mac (und ich habe noch einen Windows PC)
  • Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend)  von Anfang an
  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.
  • Welche Maßnahmen wurden durch die Störungshotline (erreichbar unter 0800-5266625) durchgeführt? nicht verfügbar
  • In welchem Bundesland wohnst Du? Hessen
R4mona
Moderator:in
Moderator:in

Hi yanzy0418,
 

Thank you very much for your feedback.

 

To give us a better overview, please send us a private message with the following data: Customer number, name, address, date of birth, state and current mobile phone number.

 

As soon as we have received your message, we will start an error analysis and take care of your concern together.

 

Kind regards

R4mona
 

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