IPv4 problem
Olek1
Daten-Fan
Daten-Fan

Hello,

More than 2 months I have faced a problem with kabel internet.

I could not open IPv4 sites. For example I could not open vodafone.de or login to my internet banking, or download an app from AppStore, or even my kind could not listen to a new Tony figure…

 

From one hand, support always tries to do something, even technicians come and check our internet connection, but on the other hand I say to them, it is an IPv4 problem, as it described many times on this forum… but not, they continue to try the same tricks that do not give any results…

 

I Have created the 1st ticket Nummer: 009-xxxxxxxx and it was closed without any results.

We have created a 2d ticket  Nummer: 009-xxxxxxxx… and they have already closed without any fix again… But I reopened it… 

 

Now I am waiting for the technical again… They think that they could fix the IPv4 problem by changing the router in my house…  I tried explaining that it will be a waste of time and it will not help… but what can I do…. 

 

I have been a client for more than 5 years… I hope this problem will be solved soon… 


P.S. 
BTW Who knows why Dual Stack does not solve this problem? I thought it should.

 

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Hallo,
Seit mehr als 2 Monaten habe ich ein Problem mit dem Kabelinternet.
Ich konnte keine IPv4-Sites öffnen. Ich konnte zum Beispiel vodafone.de nicht öffnen oder mich nicht in mein Internet-Banking einloggen oder eine App aus dem AppStore herunterladen, oder selbst meinesgleichen konnten sich keine neue Tony-Figur anhören …

Einerseits versucht der Support immer, etwas zu unternehmen, sogar Techniker kommen und überprüfen unsere Internetverbindung, aber andererseits sage ich ihnen, es ist ein IPv4-Problem, wie es in diesem Forum schon oft beschrieben wurde… aber nicht, sie machen weiter die gleichen Tricks auszuprobieren, die zu keinem Ergebnis führen ...

Ich habe das 1. Ticket mit der Nummer: 009-xxxxxxxx erstellt und es wurde ohne Ergebnisse geschlossen.
Wir haben ein 2D-Ticket mit der Nummer: 009-xxxxxxxx erstellt… und sie haben es bereits wieder ohne Reparatur geschlossen… Aber ich habe es wieder geöffnet…

Jetzt warte ich wieder auf die Technik … Sie denken, dass sie das IPv4-Problem durch einen Routerwechsel in meinem Haus lösen könnten … Ich habe versucht zu erklären, dass es Zeitverschwendung wäre und nichts helfen würde … aber was kann ich tun …

Ich bin seit mehr als 5 Jahren Kunde. Ich hoffe, dass dieses Problem bald gelöst wird.

P.S.
Übrigens: Wer weiß, warum Dual Stack dieses Problem nicht löst? Ich dachte, das sollte so sein.

3 Antworten 3
DennyW
Moderator:in
Moderator:in

Hallo @Olek1 

 

da sollten sich die Kolleg:innen vom Service drum kümmern. Melde Dich gerne über einen der anderen Kanäle. (z.B über Facebook / Twitter per direct message). 

 

Viele Grüße

Denny

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They can not do nothing, their last answer "It seems to be a technical issue, not one on the backoffice side of things." So how much time I should continue pay for internet without internet?
Every time a new support engineer just make up a new idea how redirect me to someone else... as you just did again... I have waited and payed 2 months, how long it will be continue?

Hey @Olek1,

 

that sounds very strange.

 

Since we need to see your data for your request, we ask you to try again via the following contact channels.

 

Best regards
R4mona

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