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Lösung

Ich hab mich erfolgreich identifiziert, aber kein eSIM
keri99
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Letzer Nacht hab ich mit CallYa registrieren. Ich hab eSIM ausgewählt. Im Morgen hab ich mich mit PostIdent (Online) identifiziert. Alles war gut, und ich hab die E-Mail "Erfolgreich Identifiziert" bekommen. Aber, es sagte das: "Wenn Du eine eSIM ausgewählt hast, bekommst Du diese in wenigen Minuten per E-Mail."

 

Es ist jetzt 19 Uhr, und ich hab diese E-Mail nicht bekommen. Wann ich auf "Zum Bestellstatus" in der "Erfolgreich Identifiziert" E-Mail klicke, sagt es "403 Forbidden," also ich meine Bestellung nicht einsehen kann! Der Chat-Roboter kann mir nicht helfen, weil ich keine EU-Nummer habe. Ich bin neu in Deutschland; ich komme aus den Vereinigten Staaten, und ich hab noch nur meine amerikanische Nummer... die Vodafone-Nummer soll meine erste deutsche Nummer sein. 🙃 Deutsch ist nicht meine Muttersprache, also ich nicht weiß, ob ich die Kunden-Support-Nummer anrufen kann.

 

Das ist sehr frustrierend! Kann jemand mir helfen? Ein Person, nicht ein Roboter, bitte...

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Gelöschter User
Nicht anwendbar

Did you check the SPAM/JUNK folder in your mailbox? Maybe the message with your esim profile is there.

Of course I did. It's not in there.

Gelöschter User
Nicht anwendbar

What does your mail adress look like? 

 

.de or .com

I signed up with an email ending in .com. Could that be the problem? I also have a .de one through my university that I could use.

Gelöschter User
Nicht anwendbar

If possible use the (.de) adress.

Hi @keri99,

 

The email domain isn't the problem. I also use Gmail with *.com and have no issues. 

 

You can try to use the Callya WhatsApp/SMS Chat (between 7:30 - 22 daily). There you can also write with an agent in English. 😃

 

You'll start with TOBi, the AI, but don't worry. After some common questions you answer, ask persistent to forward to a VF staff. You will ask twice or three time maybe till TOBi forward you to a staff. 👍

I can't get past TOBi unfortunately. It just gets hung up on the fact that I don't have a European number (which I am trying to fix with Vodafone!) and if I ask for a human, it tells me to call the customer support number. It leads me in circles, saying "Deine Anliegen klären wir am besten telefonisch" at which point it asks for a phone number in case a callback is needed, which I cannot provide because it doesn't recognize my US number and that is the only one I have right now.

keri99
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

The eSIM activation came through to my email overnight. I guess for some people it just takes hours instead of minutes like the email says?

Gelöschter User
Nicht anwendbar

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