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am 20.09.2024 19:47
Hello! I'm sorry for writing you in english, I don't speak german so well yet and I wanted to avoid translation mistakes which lead to misunderstandings. Thank you for understanding
So, I activated a new mobile phone contract with GigaKombi (I already have DSL internet by Vodafone) and my monthly payment supposed to be 40,31 Euro/month. But in my invoice it is around 54 Euro/month. Did my GigaKombi with -10 Euro/month not applied to my contract? Or is there other reason why my monthly is higher than it supposed to be?
It's all about 1 full month invoice, I don't mention the 9 days part that I had to pay - I understood this part 🙂
Ich habe also einen neuen Mobilfunkvertrag bei GigaKombi abgeschlossen (ich habe bereits DSL-Internet von Vodafone) und meine monatliche Zahlung sollte 40,31 Euro/Monat betragen. In meiner Rechnung sind es aber rund 54 Euro/Monat. Gilt meine GigaKombi mit -10 Euro/Monat nicht für meinen Vertrag? Oder gibt es einen anderen Grund, warum meine monatliche Zahlung höher ist als sie sein sollte?
Es geht nur um eine Rechnung für einen vollen Monat, ich erwähne nicht den Teil für 9 Tage, den ich zahlen musste – diesen Teil habe ich verstanden 🙂
am 21.09.2024 08:03
@Mykyta11684 wenn du Gigakombi erhälst, hast du auch bestimmt eine SMS dazu erhalten das die eingebucht wurde. Wenn das so ist wir es dir folgendermaßen berechnet. Im ersten Monat bekommst du anteilig den Bertrag berechnet. Für den laufenden Monat erhälst du aber die 10 € erst im Monat danach. Es geht dir also nichts verloren. Vorraussetzung aber ist immer das Gigakombi auch eingebucht wurde und du darüber eine Mitteilung erhalten hast. Ist das nicht der Fall gewesen, mußt du selber aktiv über das Kundencenter nachhören.
@Mykyta11684 if you receive Gigakombi, you will have received an SMS to say that it has been booked. If so, it will be charged as follows. In the first month, you will be charged a proportion of the amount. For the current month, however, you will only receive the €10 in the following month. So you will not lose anything. However, the prerequisite is always that Gigakombi has been booked and you have received a notification about it. If this was not the case, you must actively inquire about it yourself via the customer center.