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am 18.10.2023 23:49
Hello,
Sorry for writing in English,
I am a new Vodafone customer and two weeks ago I applied for a Kabel 250 Mbit/s connection.
I have my own FRITZ!Box and I am waiting to get the line activated (Anschalt-Termin). How long will it take? Two weeks have passed already 😞
Thank you.
Kind regards
Gelöst! Gehe zu Lösung.
Akzeptierte Lösungen
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am 21.10.2023 10:32
The colleagues in customer support are right. The contract can only be activated if a router is specified. Please send the colleagues the serial number and, as a precaution, the MAC again. The contract can definitely be reactivated.
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am 19.10.2023 09:12
Hey johnnyone,
if you have your own Fritz!Box, we can activate you ahead of time. So after a date of your choice.
The best thing is to write to us directly, so that we can tackle this together.
The best way to reach us is directly via our social media channels.
Thank you
F3lix

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am 20.10.2023 15:26
It would be nice if it worked 🙂
I tried to contact you on Messenger-Facebook, but after identification I did not receive any answer (4 hours have passed).
What can I do?
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am 20.10.2023 15:37
You will definitely get an answer. Please have some patience.

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am 20.10.2023 22:18
I had a short conversation with a Vodafone operator on Messenger.
She/he asked to provide the MAC address and Serial Number of the Router. Unfortunately, I just provided the MAC address. Now I am not at home and I cannot communicate the Serial Number on short notice.
I do not get what is happening. Is there the risk my contract was canceled???
Please find below a short excerpt of the conversation, if you could help me understand.
Vodafone:
Wichtig: Die zuständigen Kollegen konnten den Auftrag nicht weiter bearbeiten, da eine dazugehörige Box (Router) gefehlt hat. Sie haben Dich telefonisch nicht erreichen können und der Auftrag wurde widerrufen.
Wenn uns die Daten vorliegen, versuchen wir den Widerruf zurückzuziehen.
Me:
Ich bin ehrlich gesagt etwas verwirrt. Was benötigen Sie, um meinen Anschluss zu aktivieren?
Ich habe die MAC-Adresse bereits angegeben. Wenn ich die Seriennummer gebe, wird die Leitung dann aktiviert?
Danke.
Morgen früh schicke ich die fehlenden Informationen (Seriennummer)
Vodafone:
Genau, wir brauchen noch die Seriennummer des eigenen Gerätes (Modem/Router). Dann versuchen wir diesen noch freizuschalten, sofern uns dies noch möglich ist.
Es kann leider kein Vertrag ohne ein dazugehöriges Gerät bestehen. Dies hat diese Verwirrung geschaffen. Dies wurde bei der Bestellung leider nicht hinterlegt. Die zuständigen Kollegen haben dann nochmal versucht Dich zu erreichen. Leider erfolglos.
Wir versuchen es aber auf jeden Fall nochmal.
Danke.
MfG
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am 21.10.2023 10:32
The colleagues in customer support are right. The contract can only be activated if a router is specified. Please send the colleagues the serial number and, as a precaution, the MAC again. The contract can definitely be reactivated.

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am 28.05.2024 19:28
Hello
I recently got a Gigazuhause 50 for my apartment and I have D-Link model DSL-2740U.
I dont have any other device because I think this device is modem/router and I used it in another country before.
The device socket is rj11 and I baught a TAE to rj45 connector to connect it to the apartment internet outlet.
Normally this device needs a set up but I didnt found any description regrding seting up this router to work in Germany and unfortunately my German is not that good to solve my problem over the phone.
Can anyone please help me to set up my internet?
p.s. I havent sumbit MAC id anywhere.
