Betreff: Problem mit WLAN-Vertrag
GizSem
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

!!!Below I am sharing with you my experience regarding WLAN-contract and my letter to Vodafone Deutschland. It is a slight modification and a summary of the actual letter to be sent today. I hope you can also benefit from this experience.--- Both German and English versions are below.

Thank you!

 

Betreff: Problem mit WLAN-Vertrag

Sehr geehrte Damen und Herren,

ich wende mich an Sie, um eine einvernehmliche Lösung für einen meiner Meinung nach *piep*isches Verhalten Ihrer Verkäuferin zu finden.

Fall von xxx bei Haustürgeschäft

Eine Verkäuferin von Vodafone hat mich am 3. Mai besucht. Sie verkaufte mir einen Vertrag für Wifi. Ihr Name ist C.K. Sie besuchte mich in meiner Wohnung in München. Sie gab mir ihre Visitenkarte für eventuelle Rückfragen, aber seither konnte ich sie nicht mehr erreichen.

Der Grund, warum sie mich überzeugen konnte, war, dass sie mir sagte, dass ich die Einmalzahlung von 69,99 € und zusätzliche Servicekosten nicht zahlen müsste, wenn ich den Vertrag mit ihr abschließen würde.

Einen Monat später habe ich eine Rechnung über den Betrag von 103,97 € erhalten. Ich habe versucht, sie anzurufen und ihr die Rechnung zu schicken, aber sie hat nicht geantwortet.

Am 18. Mai hatte ich ein Telefonat mit der Vodafone-Hotline. Bitte sehen Sie sich zur Bestätigung ggf. die rechtlichen Aufzeichnungen an und hören Sie zu. Die zuständige Kundendienstmitarbeiterin war sehr freundlich und hilfsbereit und erklärte mir, dass die Verkäuferin offenbar nicht die Wahrheit gesagt hat!

Dennoch liegt das Handeln der Verkäuferin in der Verantwortung von Vodafone. Ich bin nicht bereit, mich auf so eine billige Art und Weise über den Tisch ziehen zu lassen. Ich habe erwartet, dass die 69,99 € und die Zusatzkosten mit der Rechnung für diesen Monat (10. Juni) auf mein Konto gutgeschrieben werden.

Falsche Rechnung für Juni

Heute am 10. Juni,

  • Ich habe gesehen, dass der neue Betrag, der abgezogen wurde, 22,78 Euro beträgt - was nicht das ist, was ich vereinbart habe. Ich habe nicht für "Sicherheitspaket" beauftragt und meine Rechnung sollte 20 Euro betragen.
  • der versprochene Betrag, der zurückkommen soll, ist nicht da.

Heute, 10.06.2021, um 10:50 Uhr hatte ich ein Telefonat mit der Vodafone-Hotline (bitte die rechtlichen Sprachaufzeichnungen prüfen). Ich habe versucht, mein Problem zu erklären, woraufhin mir der Servicemitarbeiter sagte, ich solle mein Anliegen schriftlich an Vodafone schicken.

Nachdem ich im Internet nachgeschaut habe, habe ich andere Kommentare gesehen, dass Ihr Kundenservice und Ihr gesamtes Engagement ein xxx ist. Bitte kümmern Sie sich um mein Anliegen und hören Sie sich bitte die juristischen Aufzeichnungen an oder setzen Sie sich mit Ihren Kollegen in Verbindung. Ich werde nicht zögern, den Rechtsweg zu beschreiten, um gegen diese Ungerechtigkeit vorzugehen

 

  1. Bitte senden Sie mir auch das Protokoll des Verkaufsgesprächs von Frau KXXX.
  2. Bitte korrigieren Sie meine Rechnung wie mit Ihrem Hotline-Personal besprochen.

 

Mit freundlichen Grüßen,

 

-----------------------*****ENGLISH BELOW******-------------------------

Subject: Problem with WiFi Contract, 

 

Dear Sir or Madam,

 

I reach out to you as a last call for finding a consensual solution for what I believe is a case of fraud from your sales person.

 

Case of Fraud at Doorstep Selling

 

A saleswoman from Vodafone visited me on the 3rd of May. She sold me a contract for Wifi. Her name is C. K. She visited me at my apartment in  Munich. She gave me her business card in case of any questions but ever since I couldn’t reach her anymore.

 

The reason she could convince me was that she told me I wouldn’t have to pay the one-time payment of 69,99 € and extra service costs if I conclude the contract with her.

A month later, I have received a bill over the amount of 103,97 €. I tried to call her, send her the invoice but she didn’t answer.

 

I had a phone call with the Vodafone hotline on the 18th of May. Please check recordings of that call. The customer service responsible person was so kind and ready to help and explained to me that the saleswoman apparently didn’t say the truth!

 

However, her actions are still under Vodafone`s responsibility. I am not willing to be tricked in such a cheap way. I expected the 69,99 € and the extra costs to be transferred by to my account for this months' invoice (10th June).

 

Wrong Invoice for June

 

Today is 10th June,

 

  • I saw the new amount deducted is 22,78 Euro, which is not what I agreed for. I did not sign a contract for the “security package”. Hence my invoice should be 20 Euro.
  • The 69,99 € and extra costs were not charged back.

 

Today, 10th June 2021, at 10:50 am I had a call with the Vodafone hotline (please check legal voice records). I tried to explain my problem, and this time the service employee told me to send my request in a written form to Vodafone.

 

  1. Please also send me the protocol of the sales talk by Mrs. KXXX.
  2. Please correct my invoice as discussed with your hotline personnel.

Kind regards,

Gizem Semiz

2 Antworten 2
Thomas
Moderator:in
Moderator:in

Hi GizSem,

 

unfortunately, we cannot listen to the conversations. However, we'll be happy to take a look, but we can't promise anything in advance.

 

Send me your customer number, name, date of birth and address in a private message.

 

Then reply again here in the post.

 

Regards

Thomas

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!
Stephan
Moderator:in
Moderator:in

Hi GizSem,

 

thanks for your pm.

 

Unfortunately there is nothing we can do for you: according to the order history, the order was confirmed as placed. The opposition period provided for this is long past and the contract then became active under the current conditions.

 

After ordering, we will send you an order confirmation with a list of all contract details, tariff options and one-off costs.

This order confirmation can then be checked by the customer. Should there be any discrepancies, the order can then be corrected or cancelled.

 

Since the contract has been running since April, there's nothing we can do for you on our side.

 

Regards

Stephan

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!