abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
Aktuelle Eilmeldungen

TV: Kabelfernsehen wird Mietersache. Jetzt handeln!
Deine Störung ist nicht dabei? Dann nutz unseren Störungsfinder!

1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Alexa Echo - keine Verbindung zum WLAN
Anonym98444
Youngster
Youngster
Nach einem wohl Stromausfall heute Nacht lässt sich die Alexa Echo Show nicht mehr mit der Connect Box verbinden - die Daten für den Anschluss wie z. B. Datenrate etc. werden zwar angezeigt, das Echo-Gerät sagt aber, dass keine Verbindung besteht. Andere Geräte mit WLAN-Zugriff wie Mobiltelefon oder Tablet können sich einloggen. Was tun?
1 Antwort 1
Anonym98452
Youngster
Youngster
  1. Kindly go through this guide:
  2. Open the Alexa application on your smartphone or tablet to connect your Echo to your wireless network.
  3. In the Home screen of the Alexa app, tap the three horizontal lines in the upper left-hand corner. Then, tap “Settings.”
  4. Next, tap on “Set up a new device” under “Alexa devices.” Choose the Echo device you’re connecting to Wi-Fi: Echo, Tap or Dot. 
  5. Then, you’ll choose your language and tap the blue “Continue” button.         
  6. On the next screen, you’ll do the setup for your Echo device and click the blue “Connect to Wi-Fi” button. Your Echo will tell you when it’s ready, and you will also see an orange ring of light around the top of it.
  7. If your Echo light does not change to orange after a little while, press and hold the “Action” button (the dot) on the Echo for a few seconds. Release it when the light changes to orange, then tap “Continue” in your app.   
  8. Choose the desired Wi-Fi network to connect your Echo to. Then, enter your password for that network.

https://cyberflixapk.fun/

Now it should connect properly without any failure. Hope this answer helps you.