Alt DSL router - Rechnung
Ivedrt
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer
Hallo zussamen,
Ich habe mein Alte DSL router in Vodafone shop Sinsheim gegeben. Und Jetzt habe Ich ein neue DSL vertrag und Router. Aber jetzt habe Ich ein Rechnung (29.08.2018) bekommen circa 100 euros für Alte DSL router. Ich habe Vodafone shop sinsheim gefragt und gesagt Ich habe bestätigung das Ich mein DSL router schon gegeben habe. Er hat mir gesagt, es ist ein fehler Bei Vodafone und wir haben Ihre router. Und Ich erhalte gutschrift später. Aber Ich habe noch nicht erhalten.

Ich habe bei hot line gefragt und Sie sagen, Sie haben noch nicht mein Router erhanten und Sie brauchen sendungsnummer von Vodafone Sinsheim. Und jetzt Ich habe noch einmal sinheim Vodafone shop gefragt, Sie gesagt Sie haben die sendungsnummer verloren.

Was ist die lösung jetzt. Sorry für mein schlecht Deutsch. Ich habe bestätung von Vodafone sinsheim shop für mein Alte DSL router. Was kann Ich jetzt machen?

Vielen Dank und Grüße Aus Sinsheim
3 Antworten 3
Ivedrt
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer
So TLDR: handed over my old easy box to Vodafone shop in sinsheim and received a confirmation.

Vodafone now charges me with a bill of abut 100 euros and says it never received my easy box. Spoke with Vodafone sinsheim, they say, problem at Vodafone Düsseldorf and we will refund. But on hot line, I was told they need sendungsnummer for refund. Apparently, Vodafone-sinheim lost the sendungsnummer and also lost track of where my old router is now. Please help how to solve this? Thank you and cheers.

Simple thing: You'll have to pay for the router...

 

It was your obligation to send the Router back to the given address that Vodafone told you (and NOT to leave the device at a shop). If you did not do this -and- if the shop lost tracking of the box, you can only deal with the shop whom of you two will pay the bill.

 

Just as information:

Most (if not all) of the shops are only franchises - so you cannot leave any devices there...

Ivedrt
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer
Thank you for answering. I am sorry but I did not leave the easy box at the shop. The man at the Vodafone shop, specifically gave me an appointment for handing over the old easybox and He has given a written acknowledgement confirming that he has received the router.

It would be really difficult for anyone in my position at that time to realize that it is MY obligation to send router to given address and NOT trust the staff at Vodafone shop who says it is alright to hand it over to him and also gives me a written acknowledgment. (With a stamp and his signature)