1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Random reboots and unstable operation of Vodafone TG442DE router
1B4A3769
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello,

 

Connection details

  • In welchem Bundesland wohnst Du? Sende bitte auch die Postleitzahl
    • Berlin, 10627
  • Welchen Vertrag hast Du? (z.B. Internet + Telefon 100)
    • Red Internet & Phone 1000 Cable
  • Welches Modem/ Router nutzt Du? (z.B. Hitron)
    • Model: Vodafone TG442DE
    • Firmware version: AR01.02.068.13_052421_711.PC20.1
    • Hardware Type & Version: 5
  • Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes Gerät?
    • I use rented device
  • Welcher Fehler tritt auf? (Geschwindigkeit zu gering; Packetloss) Schicke dazu auch Screenshots von Speedtests (mit Datum und Uhrzeit) und Tracerts/ Pingplotter-Messungen bei Packetloss oder Ping-Problemen. Stelle beim Pingplotter 2,5 Sekunden beim Intervall ein und nutze betroffene Dienste als Ziel.
    • The router reboots randomly by itself approximately every 40 - 60 min
    • The router doesn't persists WiFi settings and resets them after next reboot
  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? (LAN; WLAN; zusätzlicher Router; PowerLAN)
    • LAN
  • Welchen Browser verwendest Du normalerweise? (z.B. Firefox)
    • Safari, Chrome, Firefox
  • Welches Betriebssystem hast Du auf Deinem Rechner? (z.B. Windows)
    • macOS
  • Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend)
    • Approximately since 09.02.2022, any time during the day
  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.docsis_status.png
  • Welche Maßnahmen wurden durch die Störungshotline (erreichbar unter 0800-5266625 für Vodafone Kabel Deutschland bzw. 0221/46619100 für Vodafone West) durchgeführt?
    • Hotline was not contacted

 

Problem description

Starting around Wednesday last week (09.02.2022) I started to observe internet connection problems. I noticed that my router randomly reboots by itself multiple times during the day without any clear reason. Changes in the status indicators on the front panel were further evidence of this. 

 

After checking router logs I saw numerouse messages indicating some changes to WiFi configuration (see eventlogs file attached):

[info][WiFi][ Configuration Changed : Set Device.WiFi.AccessPoint.1.X_CISCO_COM_KickAssocDevices to true from CLIENTTOOL,old value is : false,result: Set successfully.]

 

Apparently, change to WiFI configuration forces router to reboot and as a result internet connection is lost for next 5 - 10 min. Also, I have WiFi disabled and I use only LAN ports, so it's not clear why does some change to WiFi configuration occurs at all. 

 

After an investigation I tried to apply some solutions suggested here Vodafone Router and here Kabelmodem start mehrfach am Tag neu, but it helps only for a half a day. At some point the router reboots again, resets WiFi settings and the issue starts all over again.

 

Could you please help me to solve this problem?

 

Thank you!

3 Antworten 3
1B4A3769
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

I apologize, I have made a type in router model name. The correct model is: Vodafone TG3442DE

Today I tried to switch the station to Bridge mode and the issue is still there. Vodafone station reboots serveral times per hour and makes it impossible to work from home. 

 

Could please someone help or give me any suggestion what could be done in such situation? 

 

Thank you!

pRo-Marco
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hi 1B4A3769,

 

sorry, that the connection does not work as ist should Frustrierte Smiley Let us have a look at it and we'll what's going on there. Please send me your name, address, day of birth and customer number by PN. Please also let me know here if you have sent the message.

 

Kind regards

Marco

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!