1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Unstable internet connection and low upload bandwith
simone142
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher
  • In welchem Bundesland wohnst Du?  Berlin 10317
  • Welchen Vertrag hast Du?  Red Internet & Phone Young 400 Cable
  • Welches Modem/ Router nutzt Du?  WLAN-Kabelrouter Vodafone Station
  • Welcher Fehler tritt auf?  Unstable connection, disconnections and low upload speed.
  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden?  WLAN
  • Welchen Browser verwendest Du normalerweise?  Google Chrome
  • Welches Betriebssystem hast Du auf Deinem Rechner?  Mac OS Big Sur
  • Beginn und Zeitraum der Störung. -  Since yesterday morning
  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.screenshot-speedtest.vodafone.de.png

    screenshot-192.168.0.1.png

     

5 Antworten 5
ERFD
Moderator:in
Moderator:in

Hello simone142,

 

We will be happy to take a look at your connection and the problem. Please send us the customer number, name including address and date of birth of the contract holder by private message.

 

Write here when the data has been sent.

 

Best regards Fred

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
simone142
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Thank you @ERFD . Message has been sent!

simone142
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

I just did another test and it looks like also your server has some issues.

photo_2021-04-15 21.46.18.jpeg

 

ERFD
Moderator:in
Moderator:in

Hello simone142,

 

there are several problems with your connection. On the one hand there is a high load and a disturbance in the Upstream and the levels at the modem are not in order.

 

I have created a ticket about the upstream problem to keep you up to date. To set the correct levels at the modem a technician is needed.

 

Best regards Fred

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
simone142
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hello @ERFD , the issue is back and it's even worse this time. My connection drop every 30 minutes (sometimes less, sometimes more). I've opened a new thread here if you can help.