1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Please disable firewall permanently on Docsis 3.1 router
Purplehaze1205
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher
  • In welchem Bundesland wohnst Du? Sende bitte auch die Postleitzahl
    Bavaria 63814
  • Welches Produkt hast Du? (z.B. Internet + Telefon 100) Kabel 250 
  • Welches Modem/ Router nutzt Du? (z.B. Hitron): Brand new Docsis 3.1 router
  • Welcher Fehler tritt auf? (kein Freiton, Ausfall; Gesprächsabbruch; Nebengeräusche etc.)
    Really improper behavior of internet that I did not have with your old router: VPN issues, video games on my PS5  have huge packet loss or improper behavior. Disabling Firewall resolves the problem.
  • Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend) Since you gave me new router
1 Antwort 1
ERFD
Moderator:in
Moderator:in

Hello Purplehaze9145,

 

we have tried an update on the modem over the department. The update takes about 10 minutes. Please try a factory reset afterwards. Then please test again with and without firewall.

 

Best regards Fred

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!