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Antwort
Lösung
am 08.08.2025 12:30
Since a few months I keep on having my TPLink router losing connection to the internet. This happens almost every week.
My Vodafone router shows DoS TCP SYNC attack logs like the one below:
DoS Attack - TCP SYN FloodingIN=erouter0 OUT= MAC=******************** src=108.128.29.165 DST=**.**.**.** LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=112 ID=8766 DF PROTO=TCP SPT=57503 DPT=7127 WINDOW=64240 RES=0x00 SYN URGP=0This Irish IP is already marked as abusive here: https://www.abuseipdb.com/check/108.128.29.165 . Another recent attacker IP is a Pakistani one, 125.209.97.51.
While I cannot do anything about them, what can Vodafone do to block them somehow?
The biggest issue with such attacks is that the wired devices in my network (my TPLink router) get disconnected from internet for a while. As I work from home, there's a big inconvenience dropping from meeting or getting disconnected from remote sandboxes.
Can the Vodafone (or the router) do something to prevent downstream devices losing their internet connection?
Can I do anything on my side to prevent such issues?
Gelöst! Gehe zu Lösung.
08.08.2025 13:41 - bearbeitet 08.08.2025 13:47
versetze die Vodafone Station in den Bridge Mode
wenn du einen vernünftigen TP-Link Router hast und nicht so ein Billigteil für 30€, sollte der solche Angriffe abkönnen
und den Router mal über Nacht vom zu Strom nehmen, damit er eine neue IP bekommt, kann auch nicht schaden
08.08.2025 13:41 - bearbeitet 08.08.2025 13:47
versetze die Vodafone Station in den Bridge Mode
wenn du einen vernünftigen TP-Link Router hast und nicht so ein Billigteil für 30€, sollte der solche Angriffe abkönnen
und den Router mal über Nacht vom zu Strom nehmen, damit er eine neue IP bekommt, kann auch nicht schaden
am 08.08.2025 15:14
I am running
Firmware version: 01.04.137.08.EURO.PC20
Product name: Vodafone Docsis 3.1and unfortunately my device does not have that option in the settings menu.
I'll push on with the issue if the problem gets worse.
am 08.08.2025 15:20
Which federal state are you from?
am 08.08.2025 15:33
schau mal unter Einstellungen im Kundenportal
am 08.08.2025 16:26
Berlin, 1Gb cable connection, old contract, old device
am 08.08.2025 16:34
👍Vielen Dank !!!
Für andere: finden Sie es unter https://www.vodafone.de/meinvodafone/services/meine-produkte/internet-phone/geraete-einstellungen?ac...
am 08.08.2025 16:51
Da der Thread als gelöst markiert wurde, mache ich hier dann ein Schloss dran.
Gruß Kurt