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Lösung
am 08.09.2021 15:58
Hallo,
ich bin neu in Deutschland und spreche nicht viel Deutsch. Wenn ich mich an den Support wende, werde ich daher meist ignoriert.
Kürzlich hatte ich einen DSL-Anschluss in meiner Wohnung bestellt und mir wurde gesagt, dass der Techniker der Telekom kommen muss, um den Anschluss zu reparieren. Ich hatte ursprünglich um den 10. September gebeten, was auch auf der Statusseite angezeigt wurde.
Später bekam ich einen Anruf von der Telekom, die mir auch den 10. September bestätigte.
Heute erhielt ich einen Anruf von Vodafone, der mir mitteilte, dass der Techniker erst am 17. September zur Verfügung stehen kann und ich stimmte zu. Aber als ich die E-Mail erhielt, hieß es, dass der Techniker am 24. September kommen wird, was nicht wie am Telefon vereinbart war. Da ich kein Deutsch spreche, musste ich meinen Kollegen hinzuziehen, der mir beim Gespräch mit dem Agenten half.
Außerdem habe ich um eine Änderung des Termins vom 24. gebeten, da ich nicht in der Wohnung sein werde.
Ich habe das Modem Fritzbox 7530 erhalten und versucht, die Box zu installieren, nachdem ich sie an den Steckplatz angeschlossen hatte. Ich habe jedoch die Meldung "Timed out" erhalten.
Für jede Hilfe bin ich dankbar.
Mit freundlichen Grüßen,
Zahad
am 09.09.2021 13:19
Hello Team,
My German is not so good. I am a new customer in Vodafone and I had requested a DSL connection at my new apartment.
Receieved the modem and MIC. However, when I tried to install with the MIC and the cord plugged in, I get message "Timed out". Previous tenant was using same vodafone DSL connection.
Initially it was agreed that technician would come on 10.09.2021 and then yesterday I got a call from Vodafone who said technician can come only on 17.09.2021. However, when I got the email it said technician would come only on 24.09.2021. Its a bit of confusion.
I would like to get help:
1. Is there something you could do from your side so that I can install the modem successfully using MIC? Like I said previous tenant staying was using same DSL connection.
2. Can technician come on 17.09.2021 as agreed over the phone or earlier? If not would it be possible to make an appointment on 04.10.2021? I will not be available at apartment between 18.09.2021 and 02.10.2021.
I appreciate your help on this.
Regards,
Zahad
am 09.09.2021 14:58
Hi zsyed0411,
I think, it's easier for you to communicate in English.
So first, welcome to the Vodafone community.
Sorry to hear, that you have troubles with your new DSL access. Because the technicians are coordinated by Telekom, it may be, that the appointments can be switched. Let's have a look on your order. Do you have the customer or order number for me? Then please send it to me via pm.
Please also let me know name, address and birth date of the contract owner for data comparison.
BR,
Dany
am 09.09.2021 15:14
I have send you a Private message with requested information. Thank You Dany!