abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Not receiving SMS and verification codes on CallYa sim.
Shreya
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hi,

I bought my CallYa sim at a supermarket and get it activated from a Vodafone store two days ago. It has been activated and the data and calls are working fine but I am not receiving any SMS and Verification Codes on that number. I did not even receive SMS about card activation.

Please Help.

 

1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Conzi01
Moderator:in
Moderator:in

Hi @Shreya,

 

since the SIM card is already registered, you do not need to verify with a code. Or is it required at a specific location?

 

Because of the SMSn: I will re-register your SIM card. Please switch off your cell phone for 10 minutes and restart it afterwards. Thanks Smiley (fröhlich)

 

Regards

Conzi01



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

10 Antworten 10
Mav1976
SuperUser
SuperUser

Hi @Shreya,

 

did you buy the SIM-card in Mediamarkt or Saturn or an normal supermarket?

Lecy
Moderator:in
Moderator:in

Hello @Shreya,

 

I'm very sorry that not everything is working yet.

Can you please send me a message with your phone number and your request (this is how it works: click on my name and then right on "send a private message ")?

There we find a solution.

 

Kind regards

Lecy

 

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!

Hi @Mav1976 

I bought this sim card from REWE.

Hi @Shreya,

Thanks for the information. Did you already send a private message to @Lecy

Hi @Mav1976 

Yes, I sent a private message to @Lecy  and I got a reply from @NeNa  that they have reactivated my sim card and it should receive SMS and if not I should restart mobile phone. I restarted my mobile phone multiple times and still not receiving any SMS and verification codes.

 

 

Conzi01
Moderator:in
Moderator:in

Hi @Shreya,

 

what do you mean by verification code? And to my understanding: You cannot receive SMS? I can confirm that your SIM card is active.

 

Regards,

Conzi01

 

,

 

 



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Hi @Conzi01,

I guess @Shreya meant with verication code a mTAN, isn't it?
Maybe Shreya has the same issues with incoming/outcoming SMS like the other customers recently.
Here helped initiating (erneutes Einlesen) the sim-card again.

Hello @Conzi01 

By verification code, I mean any OTP (one-time password) or code sent by any application to authenticate or verify the number. 

Yes, I'm not receiving any SMS.

 

Conzi01
Moderator:in
Moderator:in

Hi @Shreya,

 

since the SIM card is already registered, you do not need to verify with a code. Or is it required at a specific location?

 

Because of the SMSn: I will re-register your SIM card. Please switch off your cell phone for 10 minutes and restart it afterwards. Thanks Smiley (fröhlich)

 

Regards

Conzi01



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund