abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Not receiving SMS and verification codes on CallYa sim.
Shreya
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hi,

I bought my CallYa sim at a supermarket and get it activated from a Vodafone store two days ago. It has been activated and the data and calls are working fine but I am not receiving any SMS and Verification Codes on that number. I did not even receive SMS about card activation.

Please Help.

 

1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Conzi01
Moderator:in
Moderator:in

Hi @Shreya,

 

since the SIM card is already registered, you do not need to verify with a code. Or is it required at a specific location?

 

Because of the SMSn: I will re-register your SIM card. Please switch off your cell phone for 10 minutes and restart it afterwards. Thanks Smiley (fröhlich)

 

Regards

Conzi01



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

10 Antworten 10
Mav1976
SuperUser
SuperUser

Hi @Shreya,

 

did you buy the SIM-card in Mediamarkt or Saturn or an normal supermarket?

Lecy
Moderator:in
Moderator:in

Hello @Shreya,

 

I'm very sorry that not everything is working yet.

Can you please send me a message with your phone number and your request (this is how it works: click on my name and then right on "send a private message ")?

There we find a solution.

 

Kind regards

Lecy

 

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!

Hi @Mav1976 

I bought this sim card from REWE.

Hi @Shreya,

Thanks for the information. Did you already send a private message to @Lecy

Hi @Mav1976 

Yes, I sent a private message to @Lecy  and I got a reply from @NeNa  that they have reactivated my sim card and it should receive SMS and if not I should restart mobile phone. I restarted my mobile phone multiple times and still not receiving any SMS and verification codes.

 

 

Conzi01
Moderator:in
Moderator:in

Hi @Shreya,

 

what do you mean by verification code? And to my understanding: You cannot receive SMS? I can confirm that your SIM card is active.

 

Regards,

Conzi01

 

,

 

 



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Hi @Conzi01,

I guess @Shreya meant with verication code a mTAN, isn't it?
Maybe Shreya has the same issues with incoming/outcoming SMS like the other customers recently.
Here helped initiating (erneutes Einlesen) the sim-card again.

Hello @Conzi01 

By verification code, I mean any OTP (one-time password) or code sent by any application to authenticate or verify the number. 

Yes, I'm not receiving any SMS.

 

Conzi01
Moderator:in
Moderator:in

Hi @Shreya,

 

since the SIM card is already registered, you do not need to verify with a code. Or is it required at a specific location?

 

Because of the SMSn: I will re-register your SIM card. Please switch off your cell phone for 10 minutes and restart it afterwards. Thanks Smiley (fröhlich)

 

Regards

Conzi01



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund