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Lösung
am 15.11.2021 21:17
Hello! Yesterday I bought a hotspot ticket for a week and it was working fine. This afternoon it refuses to work. I have checked that I am using the same MAC address as yesterday (using the same device and interface to connect to the hotspot) but there is simply no way to connect. I can connect to the hotspot, but the hotspot (homespot actually) will not give me access to internet. Only to some *.vodafone.de domains, such as, luckily, this one.
I can access my account and it says that my ticket is still active, but as soon as I click on "see the remaining period" it sends me back to the homepage of the hotspot (hostspot.vodafone.de) and suggests me to purchase a ticket when I already have an active one. The MAC address on the purchase receipt PDF exactly matches mine.
I don' t understand why I cannot access a service that I am paying for. I would be grateful if you could help me. Thank you.
am 19.11.2021 15:12
Hello mgosierra1,
have you tried different Hotspots? Do you get an error message when you try to use the Internet connection? What is the ID of the Hotspot you used?
Kind regards,
Claudia
22.11.2021 23:50 - bearbeitet 22.11.2021 23:53
Bei mir ist es wie oben beschrieben. Ich schreibe hier im Forum gerade über einen Hotspot , werde aber nicht ins Internet gelassen, trotz aktiven Gutschein/Ticket, und Verwendung des selben Laptops wie bei Ticketaktivierung und Kaufs. Mac Adresse ist gleich. Ich kann mich auch im Konto einloggen und den aktiven Gutschein bewundern. Dieses Problem begann vor 3 Wochen. Hier sind auch mehrere Homespots, dasselbe Problem. Offenbar erkennt Vodafone nicht das Gerät/Laptop. Die ID wird nicht angezeigt. Sie stand früher ganz unten auf der Seite hotspot.vodafone.de/portal/
23.11.2021 00:23 - bearbeitet 23.11.2021 00:28
23.11.2021 00:35 - bearbeitet 23.11.2021 00:38
Jetzt hats nach vielen einlogversuchen plötzlich geklappt und ich bin über einen Homespot online und jetzt wird auch die ID angezeigt.
am 15.12.2021 22:57
Hallo,
seit über einer Woche geht es wieder tadellos.
Danke