abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Hilfsangebote außerhalb der Community
  • Jetzt mit Tobi chatten Chat Jetzt mit TOBi chatten
  • Nutze unsere Hile bei Störung. Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
  • Entedecke unsere digitalen Lösungen und nutze sie Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Unstable Internet Connection (English)
urik9
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hello,

First of all, sorry for writing in English. I don't know German yet. My internet connection is not stable for longer than a month. I have tried everything that I can do by myself. I have at least 3-5 seconds of connection lost almost every 2 minutes. It is really impossible to have online meetings. Could you please help me to figure this out?

Best regards,

Urik9

 

4 Antworten 4
MariaK
Moderator:in
Moderator:in

Hello urik9,

 

can you please give us some more information about your connection and configuration?

 

- Which contract do you have? (e.g. Internet + Telephone 100)

- Which modem/router do you use? (e.g. Hitron)

- Are you using a rental device from us or do you have your own device?

- Which error occurs? (Speed too low; Packetloss) Send also screenshots of speed tests (with date and time) and tracerts/ ping plotter measurements in case of packetloss or ping problems.

- How is your end device connected to the modem? (LAN; WLAN; additional router; PowerLAN)

- Which browser do you normally use? (e.g. Firefox)

- Which operating system do you have on your computer? (e.g. Windows)

Beginning and period of the problem (e.g. since the beginning of April; only in the evening)

- Upload a screenshot of the signal values. You can find them in the user interface of your cable router via 192.168.0.1 or via 192.168.178.1 for the Fritzbox.

- What measures were taken by the fault hotline (available under 0800-5266625)?

- In which federal state do you live?

 

Thank you very much and best regards,

Maria

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!
urik9
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hello Maria,

Thank you for your quick response. I have:

-Red Internet & Phone 250 Cable U

-Vodafone Wi-Fi CERTIFIED 6 which is given with my contract

-I don't have a speed problem, in general, the internet is not usable. Mostly I can't open even websites. There are usually packet losses.

-I use WLAN

-I mostly use Safari but I have tried others too

-I'm using IOS but I also tried Windows

-I couldn't call the hotline because I don't know German. I've tried to solve the problem by using other options provided by Vodafone. I also formatted the modem but it didn't work too.

-My postcode is 79110

I tried to use a program for ping plotting. I hope it would be useful.

Best regards,

Urik9

Screenshot 2022-06-17 at 23.14.56 Large.jpegScreenshot 2022-06-17 at 23.24.09.jpeg

MariaK
Moderator:in
Moderator:in

Hello urik9,

 

I would like to take a look at your connection and start an error analysis.
Can you please send me a PN with the following information:

 

Customer number
Name of the contract holder
Date of birth
Street + house number
postcode + city
State
current mobile phone number

 

Many greetings,
Maria

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!
urik9
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hello Maria,

I have sent my personal information to you. Thank you for your interest.

Best regards,

Urik9