1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

No internet connection
ozzybarks22
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher


Hi. I have a problem with my new router (vodafone station).

After following the instructions and completing all the steps (several times), I cannot connect to the internet.

The wifi is on but no internet. The message is - no internet connection.

what can I do to solve this?

thanks

ps - the old router still connects ok

 

15 Antworten 15
ozzybarks22
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Do I need to register the router before it will work?

Is it a firmware issue?

 

If your old router still connects to the internet the new one is not activated

in which federal state do you live?

wait for a mod - she/he can activate the new router for you

Hi Robert,

 

Thanks for the reply.

Without sounding obvious, how would I do this?

wait for a mod - she/he can activate the new router for you

Sorry. I forgot to add that I'm in NRW.

ozzybarks22
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Vodafone Cable Max - niedrige und unbrauchbare Geschwindigkeiten
Die Internetverbindung ist schlecht.
Ich habe meinen neuen Router angeschlossen und meine Verbindung ist schrecklich.
Ich bin Freiberufler und arbeite jetzt 90% der Zeit von zu Hause aus.
Daher ist meine Internetverbindung wichtig für mein Geschäft.

Die Download-Geschwindigkeit liegt bei 3% und die Upload-Geschwindigkeit bei 0%.
Ich dachte, die Aufrüstung meines Routers würde sich positiv auswirken, aber sie ist so schlecht, dass ich heute Morgen nicht über Teams arbeiten kann. Aus den beigefügten Testergebnissen können Sie ersehen, dass etwas nicht stimmt. Ich habe alle Tipps usw. befolgt und trotzdem keine Fortschritte gemacht.
Ich habe die Vodafone-Station und das Red Internet-Paket. Ich würde Ihre Hilfe sehr schätzen. Vielen Dank

 

Edit: @ozzybarks22  Beitrag verschoben Stoerung Cable - auf das richtige Board achten

 

Good day!
My router and speeds are so slow since I installed my new router a few days ago. The slow download and upload speeds are not what they should be.
I've done all the tests and already posted on the site's forum and
24 hours later I'm still in the same situation.
When I use Tobi there is no help.
When I call up "Your Vodafone network assistant", it does not recognize my customer number.
Follow this link - unitymedia.de/stoerung - again nothing
If I click on current faults at a glance - again nothing.
Are there moderators who can help?
I would like to have a working service as soon as possible please.
Thank you very much

 

Ich schätze, niemand liest diese Nachrichten? Oder die Moderatoren sehen sie nicht? Ich werde es den dritten Tag in Folge erneut versuchen, ohne dass ich eine Antwort erhalte. Ironischerweise wurde meine neue, aktualisierte und teurere Rechnung heute abgebucht.

R4mona
Moderator:in
Moderator:in

Hi ozzybarks22,
 

First of all, my question: Do you find it easier to communicate in German or English? We use both languages and would like to help you in any case. Smiley (fröhlich)

In order for us to take a closer look at your request, please send us a private message with the following data: Customer number, name, address, date of birth, state and current cell phone number.

 

Please let us know here as soon as the message is out. Then we will take care of the problem together.

 

Kind regards

R4mona
 

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!

Hello  R4mona,

 

Thanks for your reply. I'm sorry, I've been a bit frustrated the past few days.

I am not a native German speaker, so I would prefer to communicate in English.

I will send a PM with the details that you have asked for 🙂

 

Craig