Frage
Antwort
Lösung
am 01.04.2022 18:24
Hi. I have a problem with my new router (vodafone station).
After following the instructions and completing all the steps (several times), I cannot connect to the internet.
The wifi is on but no internet. The message is - no internet connection.
what can I do to solve this?
thanks
ps - the old router still connects ok
am 01.04.2022 18:39
Do I need to register the router before it will work?
Is it a firmware issue?
am 02.04.2022 13:31
If your old router still connects to the internet the new one is not activated
in which federal state do you live?
wait for a mod - she/he can activate the new router for you
am 02.04.2022 14:17
Hi Robert,
Thanks for the reply.
Without sounding obvious, how would I do this?
wait for a mod - she/he can activate the new router for you
am 02.04.2022 14:23
Sorry. I forgot to add that I'm in NRW.
am 04.04.2022 09:48 - zuletzt bearbeitet am 04.04.2022 12:47 von CE38
Vodafone Cable Max - niedrige und unbrauchbare Geschwindigkeiten
Die Internetverbindung ist schlecht.
Ich habe meinen neuen Router angeschlossen und meine Verbindung ist schrecklich.
Ich bin Freiberufler und arbeite jetzt 90% der Zeit von zu Hause aus.
Daher ist meine Internetverbindung wichtig für mein Geschäft.
Die Download-Geschwindigkeit liegt bei 3% und die Upload-Geschwindigkeit bei 0%.
Ich dachte, die Aufrüstung meines Routers würde sich positiv auswirken, aber sie ist so schlecht, dass ich heute Morgen nicht über Teams arbeiten kann. Aus den beigefügten Testergebnissen können Sie ersehen, dass etwas nicht stimmt. Ich habe alle Tipps usw. befolgt und trotzdem keine Fortschritte gemacht.
Ich habe die Vodafone-Station und das Red Internet-Paket. Ich würde Ihre Hilfe sehr schätzen. Vielen Dank
Edit: @ozzybarks22 Beitrag verschoben Stoerung Cable - auf das richtige Board achten
am 05.04.2022 15:52
Good day!
My router and speeds are so slow since I installed my new router a few days ago. The slow download and upload speeds are not what they should be.
I've done all the tests and already posted on the site's forum and
24 hours later I'm still in the same situation.
When I use Tobi there is no help.
When I call up "Your Vodafone network assistant", it does not recognize my customer number.
Follow this link - unitymedia.de/stoerung - again nothing
If I click on current faults at a glance - again nothing.
Are there moderators who can help?
I would like to have a working service as soon as possible please.
Thank you very much
am 06.04.2022 20:51
Ich schätze, niemand liest diese Nachrichten? Oder die Moderatoren sehen sie nicht? Ich werde es den dritten Tag in Folge erneut versuchen, ohne dass ich eine Antwort erhalte. Ironischerweise wurde meine neue, aktualisierte und teurere Rechnung heute abgebucht.
am 08.04.2022 09:24
Hi ozzybarks22,
First of all, my question: Do you find it easier to communicate in German or English? We use both languages and would like to help you in any case.
In order for us to take a closer look at your request, please send us a private message with the following data: Customer number, name, address, date of birth, state and current cell phone number.
Please let us know here as soon as the message is out. Then we will take care of the problem together.
Kind regards
R4mona
am 08.04.2022 10:25
Hello R4mona,
Thanks for your reply. I'm sorry, I've been a bit frustrated the past few days.
I am not a native German speaker, so I would prefer to communicate in English.
I will send a PM with the details that you have asked for 🙂
Craig