Problem with Internet Contract
RadoGie
Daten-Fan
Daten-Fan

Hallo zusammen, Deutsche Übersetzung am Ende.

 

I have a problem with my Internet contract - I cannot find it on my profile.

First of all, I want to check if it's all good with my payments because I don't see any transfers on my bank account being paid to Vodafone which worries me.

Couple of months ago(February) I opened an account just for my CallYa and then I moved to another apartment(July) where I applied for Kabel Internet. Since it's been all good with the Internet but I cannot find it on my account - I thought it's gonna be automatically added to my account because name, ID and e-mail adress are the same. Also, another thing - after some time I realised my old adress was still on my profile and I changed it(again, I thought it's gonna be automatically changed ^^).

I tried to find a solution on my own on the website but it's quite confusing and I failed.

 

What can I do here? Do I need to get an appointment with someone stationary or can I solve this problem online?

 

Deutsch:

Hallo zusammen, Deutsche Übersetzung am Ende.
Ich habe ein Problem mit meinem Internetvertrag - ich kann ihn nicht in meinem Profil finden.
Zunächst einmal möchte ich überprüfen, ob mit meinen Zahlungen alles in Ordnung ist, denn ich sehe keine Überweisungen auf meinem Bankkonto, die an Vodafone gezahlt werden, was mich beunruhigt.
Vor ein paar Monaten (Februar) habe ich ein Konto nur für mein CallYa eröffnet und dann bin ich in eine andere Wohnung umgezogen (Juli), wo ich mich für Kabel Internet angemeldet habe. Seitdem ist alles gut mit dem Internet, aber ich kann es nicht auf meinem Konto finden - ich dachte, dass es automatisch zu meinem Konto hinzugefügt wird, weil Name, ID und E-Mail Adresse gleich sind. Und noch etwas - nach einiger Zeit habe ich gemerkt, dass meine alte Adresse immer noch in meinem Profil war und ich habe sie geändert (wieder dachte ich, sie würde automatisch geändert werden ^^).


Ich habe versucht, auf der Website selbst eine Lösung zu finden, aber es ist ziemlich verwirrend und ich bin gescheitert.


Was kann ich hier tun? Muss ich einen Termin mit jemandem im Büro vereinbaren oder kann ich dieses Problem online lösen?

 

3 Antworten 3
ricky92
Moderator:in
Moderator:in

Hello @RadoGie ,
 

if you have registered a move with us or have done it online, you will most likely have a new customer number. Let us have a closer look at your request. Please contact us via WhatsApp using this link👉 Dein Kontakt zu Vodafone - Vodafone Community.

Best regards
ricky92

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Hi,

thank you for quick response.

 

I did what you have told me and on the other side it's automated TOBI with who I have already talked on chat before(I forgot to mention, sorry). We didn't find any solution.

 

Another thing I've noticed. I tried to order another Aktieverungscode but when I put my Kundenummer in the formular I'm getting a message back saying Hier stimmt was nicht. Das ist keine gultige Kundenummer. Uberprufe bitte Deine Eingabe. I coppied it from my contract which I received on my e-mail. What to do now?

Hello @RadoGie ,

please continue to communicate with the service and ask for a member of staff. They will then be able to help you. 

best regards Ufo36

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