abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
Chat Jetzt mit TOBi chatten
Störung? Nutz unsere Hilfe bei Störung!
Mehr? Entdecke unsere digitalen Lösungen und nutz sie!
1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Cannot login into my new router
syzygy
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello, I just received a new router with a new contract from Vodafone. The router is Vodafone TG3442DE model.

 

I connected to the WLAN from the router (Vodafone-****) and then I went to 192.168.0.1 on Brave browser. 

 

On this page, the username 'admin' has been grayed out and when I use the password written on the back of the router, I get "wrong username or password". Since username cannot be changed, only password could be wrong but I have used the password on the back of the router and I have verified multiple times that I am not making any mistakes.

 

I have reset the router as well by pressing the hidden button until the LEDs on the front flashed. Even after doing this I cannot still login into the router using the password from back of the router.

 

Thanks in advance.

1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen

I tried logging in after connecting the router through a ethernet cable and I could log in just fine.

 

While connected to WLAN I couldn't login. So a tip to keep in mind for anyone facing similar issue.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

6 Antworten 6
Kurtler
SuperUser
SuperUser

There is no more individual support here in the forum. Support in English is available via WhatsApp 

The forum is now just a customer helping customer forum.

Best regards Kurt

Bitte keine Anfragen über PN stellen!

Thanks @Kurtler . I was hoping somebody from community has faced this problem and might have a solution. 

And thanks for the WhatApp tip, I'll reach out to Vodafone via that channel.

have you used the correct password for admin or have you used the wifi password by mistake?

also take care off 0 vs O and B vs 8

Yes, I tried both passwords just to be sure and wherever possible I have swapped these 'problematic' characters as well. No luck.

 

Could it be that I have to physically connect an ethernet cable to the router and I cannot login using WLAN?

Thanks @RobertP for your time and attention.

I tried logging in after connecting the router through a ethernet cable and I could log in just fine.

 

While connected to WLAN I couldn't login. So a tip to keep in mind for anyone facing similar issue.

Hallo @syzygy,

 

since a solution has been found, I'm closing the thread.

 

BR J0hann 

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!