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Antwort
Lösung
am 09.03.2020 11:42
Hallo, ich bin Neukunde und habe bei check24 ein Red Internet & Phone 200 Cable gebucht. Letzten Samstag habe ich einen Router. Ich habe versucht, die Anweisungen zur Installation des Routers zu befolgen. Ich kann das WIFI-Signal sehen und eine Verbindung herstellen, aber leider kein Internet. Sollte ich etwas auf der http://192.168.0.1/ tun? Ich habe die Installationsgebühr bezahlt und weiß nicht, wann mein Termin ist. Danke!
Hello, I am a new customer and have booked a Red Internet & Phone 200 Cable with check24. Last Saturday I got a router. I tried to follow the instructions to install the router. I can see the WIFI signal and connect, but unfortunately no internet. Should I do something on http://192.168.0.1/? I paid the installation fee and do not know when my appointment is. Thanks !
am 10.03.2020 11:06
Good morning, no one reply???
am 10.03.2020 17:21
Hi Wei1,
ist es Dir lieber wenn wir in Deutsch oder Englisch schreiben?
Blinkt oder leuchtet eine LED an Deinem Router? Ist das Koaxialkabel direkt an der Antennendose angeschlossen, oder musste da ein Adapter dazwischen?
Viele Grüße Martin
Hi Wei1,
would you prefer us to write in German or English?
Is a LED on your router flashing or lit? Is the coaxial cable connected directly to the antenna socket, or did you need an adapter in between?
Best regards Martin
am 10.03.2020 17:32
Hi Martin,
Thank you for your response. I would prefer English. Sorry, I used Google translate.
I am using the Vodafone station router (CGA4233DE). The internet light is only flashing red. The coaxial cable indeed connects directly to the antenna socket.
My laptop could detect the WIFI signal, but no internet connection.
I appreciate your assistance.
Wei
am 11.03.2020 16:20
Hi Wei1,
no Problem.
Please send me a PN with your name, address, date of birth and customer number.
Leave a feedback here when you have sent the PN.
Best regards, Martin
am 13.03.2020 13:24
Hi Martin,
Sorry for the late response. Actually the Vodafone 24 h service at FB already sent a technician to help me fix the issue. Anyway, thank you for your help.
Best,
Wei
am 16.03.2020 10:52
Hi Wei1,
that's perfectly all right.
If it helped you, there's no reason why it shouldn't.
If you'd like to mark your solution here, I'll close the article.
Best regards, Martin