Menu Toggle

Aktuelle Eilmeldungen:

 

Mobil:Behoben: Einschränkung Telefonie & Daten 2G/4G PLZ Gebiet 03096, 032xx, 049xx, 14913, 155xx, 157xx -159xx

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (27. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (28. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (29. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (30. September)

Mobil:Behoben: Einschränkungen mobile Telefonie & Daten 2G/ 4G PLZ Gebiet 190xx, 192xx -194xx, 294xx

 

Nähere Informationen dazu findet Ihr im Eilmeldungsboard

Close announcement

Störungsmeldungen Internet, TV & Telefon Kabel

Siehe neueste
router does not work on 2.4 Ghz
Gehe zu Lösung
Enrike
Smart-Analyzer

Hi,

 

I tried to talk with a technician but it was not possible to do it in English. My router (Vodafone Station) is not conecting any Wifi device on 2,4Ghz, only on 5Ghz. I had to buy a Wifi extension to have connection on 2,4Ghz.

Every time i try to contact customer service they only send me to this channel. What can i do?

 

Thank you.

Mehr anzeigen
1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Tobias
Moderator

Hey,

 

i swapped the device, it should arrive you soon Smiley (fröhlich)

 

Regards

 

Tobias



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Mehr anzeigen
11 Antworten 11
Moni_GK
Moderatorin

Hello Enrike,

 

which router do you have from us? In which state do you live?

 

Greetings Moni



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen
Enrike
Smart-Analyzer

Hi.

 

I live in Berlin, and ghe router is a TG3442DE.

 

Thanks

Mehr anzeigen
Moni_GK
Moderatorin

Hello Enrike,

I would be happy to take a look at the line. Please send me a PN with your customer data (name, address, customer number and date of birth).

Please contact me again when you have sent me the data.

Best regards

Moni



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen
Enrike
Smart-Analyzer

Hi Moni,

 

I hope I managed to sent it.

 

Thanks.

Mehr anzeigen
Moni_GK
Moderatorin

Hello Enrike,

 

currently both networks have the same SSID. Please assign an own one for each.

 

Greetings Moni



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen
Enrike
Smart-Analyzer

Hi Moni

Thanks for the infor.ation. now is different names but rhe same problem. I also try to assigned a less occupied channel, removed the band steering, reset the router, and go on. But the 2.4Ghz is not working. I have only 3 device that they have not the 5Ghz and they cannot connect to the 2.4Ghz as i said since the beginning.

 

Thank you.

 

 

Mehr anzeigen
Moni_GK
Moderatorin

Hello Enrike,

 

please reset the router completely and then use the data on the router.

 

Greetings Moni



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen
Enrike
Smart-Analyzer

Hi Moni.

 

Thank you for your answer, as i said in the previous post i already tried. I just did it and it doesn't work. So i put again the password and ssd that i was using. But again the 2.4Ghz does not work. Only the 5Ghz. In case, as i said before, i already try to set up one channel that the saturation is lower, removed the brand steering, reset from factory the router, and go on. But still doesn't work.

 

Thanks. 

Mehr anzeigen
Moni_GK
Moderatorin

Hello Enrike,

 

then we can gladly exchange the device. Would that be okay for you?

 

Greetings Moni



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen