Menu Toggle

Einschränkung von GigaTV Net und GigaTV App

Bei GigaTV Net und der App kann es aktuell zu einer eingeschränkten Nutzbarkeit kommen. Bei der App kommt es zu Problemen mit dem Login, die Fehlermeldung lautet Nutzername/ Passwort-Kombination fehlerhaft. Bei GigaTV Net kann es zu einem Ausfall der Sender und dem Hinweis 601 kommen. Wir geben in diesem Thread Updates zum Status der Störung. 

Close announcement

Störungsmeldungen Internet, TV & Telefon Kabel

Wifi not working
GELÖST
Gehe zu Lösung
Highlighted
Netzwerkforscher

Hello,

 

Sorry for speaking in English, I am new in Germany.

 

Yesterday I switched off the router for a couple of minutes, but the wifi has not come back yet. Internet works fine with the cable. Anyone from Vodafone who could help me? Thank you.

 

Best,

Aixa

Mehr anzeigen
1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Moderator

Hello Aixa,

 

the wifi option is booked since friday. Did it works now?

 

Regards

Jens

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreib uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen
14 Antworten 14
Moderator

Hey Aimagar,

which router model are you using?

The easybox 804 for example has a wlan on/off key on the left side. May be you've deactivated WLAN this way?
Otherwise i would try to reset the router to factory defaults.
To send you a proper instructions , i'll need the exact model.

Best regards,
Andre

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreib uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

Hey Andre,

 

I am not at home at the moment so I cannot check the exact model, but it is the basic one. It does have a button to activate/deactivate the WLAN. I have pressed it but it still does not work. I will send you the exact details later today. Thank you.

 

Best,

Aixa

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

Hello,

 

The model is FAST 5460. Thank you.

 

Best,

Aixa

Mehr anzeigen
Moderator

Hi Aimagar,

 

is there no WLAN displayed at all or do you just not get a connection?

 

Regards

Stephan

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

Hi,

 

No WLAN at all. The light of the WLAN button is off. The only way I can connect to internet is through the cable.

 

Best,

Aixa

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

Hi Stephan,

 

Have you already reset the router? The WLAN is still not working. 

 

Best,

Aixa

 

Mehr anzeigen
Moderatorin

Hello, Aimagar,

I would like to have a look at the device. Please send me your customer data (name, customer number, address and date of birth) as PN.

Please contact me here again when you have sent the data.

Best regards

Moni

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

Sent.

Mehr anzeigen
Moderatorin

Hello, Aimagar,

 

in your contract, the Wi-Fi isn't booked, so the LED doesn't come on.

I can book it for you. WLAN then costs 2,99€ per month. Of course you can also switch your own WLAN router behind the device and create WLAN with it.

 

Best regards

Moni

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen