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Frage

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Antwort

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Lösung

SEHR langsam mit WLAN oder Ethernet
jessepinho
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer
  • Welchen Vertrag hast Du? Internet & Phone Kabel 200
  • Welches Modem/ Router nutzt Du? CBN Model CH7466CE
  • Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes Gerät? Ich glaube, dass das Modem von Vodafone als Leih-Gerät kommt.
  • Welcher Fehler tritt auf? Geschwindigkeit ist viel zu gering. Ich soll 200mbps bekommen, aber ich kriege oft nur 10mbps oder so. Ich habe mein Laptop direkt zum Modem mit Ethernet verbindet, und habe sogar alle andere Kabeln in der Nähe entfernt, um sicher zu gehen, dass andere Kabeln kein Störung machen.

Screenshots (diese Tests habe ich mit Ethernet, nicht WLAN, gemacht!):

10806669421.png10806678796.png10806683138.pngConnected to ethernet 1.pngConnected to ethernet 2.pngConnected to ethernet 3.png

  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? Ethernet (LAN)
  • Welchen Browser verwendest Du normalerweise? Chrome
  • Welches Betriebssystem hast Du auf Deinem Rechner? Mac OS Big Sur
  • Beginn und Zeitraum der Störung: es ist schwer zu wissen... ich glaube, dass ich diese Probleme habe seit Monaten. Durch den Tag ist es immer unterschiedlich. Abends ist es am schlimmsten, glaube ich.
  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox. Hmm, ich verstehe nicht. Aber ich benutze Ethernet für diese Prüfungen.
  • Welche Maßnahmen wurden durch die Störungshotline (erreichbar unter 0800-5266625) durchgeführt? Mein Deutsch ist nicht sehr gut, also ich habe noch nicht angerufen. Wenn ist möglich ist, auf Englisch zu antworten, würde das mich sehr freut 🙂
  • In welchem Bundesland wohnst Du? Berlin
19 Antworten 19
jessepinho
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

(Just to be clear, this ALSO happens with WLAN. My Netflix is often interrupted and low-quality because of how bad the Wi-Fi is. But I tested with Ethernet just to make sure that it wasn't a Wi-Fi reception issue.)

I just did two tests in the morning to see if it's any different than in the evening, and it's much faster:

10809252997.png10809258429.png

 

I'll keep doing more tests, but maybe this is just an evening problem — i.e., when people come home and watch Netflix.

 

Of course, it's still completely unacceptable. My evening speeds are almost unusable (especially for Netflix!).

Tobias
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hey,


 

das kann mehrere Ursachen haben, deshalb würde ich gern mal den Anschluss anschauen 🙂 Schickst Du mir mal Deine Kundendaten (Kundennummer, Name, Adresse und Geburtsdatum vom Vertragsinhaber) via privater Nachricht?


 

Sag mir dann bitte im Beitrag Bescheid, wenn Du mir die Daten geschickt hast.


 

LG


 

Tobias

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@Tobias, das habe ich gerade gemacht. Danke!

Claudia
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hello jessepinho,

 

the upstream utilisation is very high during the day, in order to lower it we will need to expand our net. I made a task for you and attached it to the major task for the net expansion. You will get an email when the task is closed. You made all speedtests in the evening, can you check the speed in the morning and send a result? Please use a direct ethernet connection for that.


Kind regards,

Claudia

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!

@Claudia I posted some morning speed tests in my last comment. They were much faster.

 

If the net expansion is a "major task," I expect a big reduction in the cost of my home internet while this is issue is ongoing. I'm paying for 200Mbps, and regularly getting speeds of under 10Mbps. Furthermore, watching Netflix in the evening is often nearly impossible, except at extremely low video qualities, thus ruining the experience.

 

What can you offer in terms of a discount?

Jens
Moderator:in
Moderator:in

Hello jessepinho,

 

I've left you a pro-rata credit for the first quarter.

 

Regards

Jens

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!

@Jens for how much? Will I see it in my next bill?

 

And if it's just for this quarter, does that mean Vodafone is committing to fixing this issue by end of March? That's already a really long time for how bad the internet has gotten. Is it possible to ensure it's fixed no later than that?

 

Thank you,

Jesse

@Jens @Claudia 

I am a neighbor of Jesse and I experience the same situation myself. I have a 500MBit plan and currently is becoming extremely slow in the evening.

 

Two questions:

- when this will be solved?

- how do I obtain a discount while this situation is solved?