Menu Toggle

Aktuelle Eilmeldungen: 

eSIM: Einsicht in eSim Daten (QR-Code, ePin) in MeinVodafone-App und Mein Vodafone Web

MeinVodafone-App: Self-Service Vertrag- und Tarifoptionen

 

Mobile Telefonie und Daten 2G/3G/4G PLZ Gebiet 045xx - 049xx, 069xx, 093xx, 096xx

Nähere Infos dazu findest Du im Eilmeldungsboard

Close announcement

Störungsmeldungen Internet, TV & Telefon Kabel

Siehe neueste
Paketverlust und Unterbrechung der Internetverbindung alle 30 Sekunden
Highlighted
Moderator

Hi shylock,

 

I got your message, thank you very much.

 

Was the last speed test via LAN or W-LAN?

 

If you are connected via W-LAN, is it with the 2.4GHz or the 5GHz W-LAN?

 

The signal values at your connection look very good, there are no impairments to be seen.

 

Many greetings, Martin

#Stayhome und bleibt gesund
Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highlighted
Netzwerkforscher

Good Morning Martin. 

 

>What is the last speed test via LAN or W-LAN?If you are connected via W-LAN, is it with the 2.4GHz or the 5GHz W-LAN?

The last speed test was done with WLAN (2.4GHz). 


>The signal values ​​at your connection look very good, there are no impairments to be seen.

That is strange. I don't know what else to try (Cannot try LAN because my laptop doesn't have the LAN port. Or may be I will have to order a dongle)

 

Regards

Shylock

Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hi shylock,

 

since there are still no impairments, I would like to replace the cable router.

 

Would that be okay with you?

 

Best regards, Martin.

#Stayhome und bleibt gesund
Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highlighted
Netzwerkforscher

Sure. A router replacement is OK. I hope that fixes the issue.

 

Thanks a lot for the support Martin. 

Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hello shylock,

 

I just set up the router switch.

You will receive the new device within the next 3-5 working days.

 

When you receive it, please connect it as usual and send us the old device back.

 

Best regards, Martin

#Stayhome und bleibt gesund
Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highlighted
Netzwerkforscher

Thanks Martin. I will respond here again when I receive the new router and set it up. I hope the instructions (address and packaging expectations) of how to return the old device are provided in the same box as the new one. If not, can you please tell me if there is some link where I can get that instructions. 

 

Regards

Shylock

Mehr anzeigen
Highlighted
Netzwerkforscher

Hello Martin,

 

I received the device and connected it. My video calls are much better now. Thanks for the help. I will send the old device back to Vodafone. 

 

Do I have to pay for shipping the old device to Vodafone?

Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hey,

 

The new router was accompanied by a return slip for free return shipment.

 

Regards

Wallace

#Stayhome und bleibt gesund
Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen