Störungsmeldungen Internet, TV & Telefon Kabel

Hoher Frame Drop durch instabilen Upload bei Twitch
GELÖST
Gehe zu Lösung
Netzwerkforscher

Hello. Sorry for only speaking English, but I also have this issue. We have just moved to Berlin and got the line in our apartment updated to 200/50 with the upload option, but the upload bandwidth seems to vary a lot between 8mb and 30mb, but all twitch streams have at least 40% dropped frames.

Here is our performance to twitch servers.

unknown.png

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

@reneromann I saw your post about modulation on page 1 and have a question for you.

We have the vodafone station which doesn't say the signal rate, but it is showing all 4 of our upload channels are using QPSK modulation with a signal strength of 45.5 to 47.5dBmV. Would this explain our upload speed issues? The modulation is too poor for 50mb upload?

Mehr anzeigen
Highspeed-Klicker

@lcgee  I do not want to be a killjoy here but could you please open a new thread for your problem? This way the mods are able to help you best and maybe Vodafone will realize that they have some serious issues with their network since many people report similar problems with upload stability while live streaming.

Mehr anzeigen
SuperUser

@lcgeeIf you really have 4 times QPSK as upstream modulation, there is a serious problem with your upstream that could explain your low throughput.

But as @ameisenmann already said, it's better if you'd open a new thread - I think it would be ok to cross-link to this thread, but this makes it much easier to track the issues for the mods.

Mehr anzeigen
Netzwerkforscher

Thank you for your replies! We definitely do have 4 x QPSK upload, so i will create a new thread and see what the mods say. As we're not the account owner, i'm not sure if we will need to get the owner to confirm anything, but we can ask him to contact vodafone too.

Thank you again for your help. It's been a steep learning curve understanding how German cable works since we moved here last week!

Have a good Sunday Smiley (fröhlich)

Liam

Mehr anzeigen
Highspeed-Klicker

Heute immer noch unverändert die üblichen Frame Drops. Ich habe 2 Screenshots von den Schwankungen im Upload angehängt. Nach 3 Besuchen von Technikern sollte bei uns im Haus ja nun alles in Ordnung sein.

Könnte ihr bitte weiter versuchen, die Rückwegstörer einzugrenzen und zu entstören? Danke schonmal!

inspector_01.JPGinspector_02.JPG

Mehr anzeigen
Moderatorin

Hallo ameisenmann,

die Kollegen sind bereits daran, den Rückwegstörer zu finden.

Liebe Grüße

Moni

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!

Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highspeed-Klicker

Danke @Moni_GK  , das klingt jedenfalls hoffnungsvoll Smiley (fröhlich)

Bekomme ich eine Benachrichtigung? Soll ich hier irgendwann nochmal nachfragen?

Mehr anzeigen
Moderator

Hi ameisenmann,

sobald die Leitung wieder sauber ist, wirst Du per SMS darüber informiert.

VG Wallace

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!

Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf

Mehr anzeigen
Highspeed-Klicker

Hallo, ich wollte mal fragen, ob es neue Erkenntnisse gibt. Wird überhaupt noch gesucht?!

Der Upload ist nach wie vor zu jeder Zeit mega instabil. Hier noch ein paar Schreenshots von Tests der letzten Tage:

inspector.JPGinspector.JPGinspector.JPG

Mehr anzeigen