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Frage
Antwort
Lösung
am 08.03.2021 22:42
Guten Tag,Ich habe mehr als ein Problem mit meinem vodafone kabel internet:
1- Die Internetgeschwindigkeit wird überhaupt nicht erreicht, sogar die Servergeschwindigkeit zeigt eine niedrigere Geschwindigkeit an
2- Die Internetgeschwindigkeit ist instabil, ich erhalte nie die gleichen Werte in der gleichen Minute
3- Die Upload-Geschwindigkeit beträgt weniger als 1MB/S, was in jedem Meeting, an dem ich teilnehme, ein großes Problem darstellt
4- Ich habe einen neuen Netgear-Router mitgebracht, wie ich sagte, vielleicht ist es der Router, aber die Probleme sind immer noch vorhanden
Können Sie sich vorstellen, dass all dies während der Arbeit im Homeoffice und in der Schule zu Hause passiert? Das 4G ist auch zu Hause nicht verfügbar (überhaupt keine Verbindung) und wir sind auf Wifi-Anrufe angewiesen, was es für uns noch schwieriger macht, also leben wir ohne Mobilfunknetz (es ist auch Vodafone) und unterbrochenes WiFi und wenn wir eine Verbindung über 4G herstellen wollen, müssen wir außerhalb des Hauses bleiben
am 09.03.2021 18:16
am 10.03.2021 12:48
Dear Fred,
HYG my answers and thanks for helping out
am 11.03.2021 11:55
Hi MikeGob,
the signal levels would have been interesting. I like to look at them myself. Please send us the customer number, name incl. email address. Address and date of birth of the contract holder by private message. Write here briefly when the data has been sent.
Best regards Fred
am 12.03.2021 00:10
HI FRED,
I SENT THE REQUIRED DATA
THANKS, MIKE
am 12.03.2021 18:31
Hi MikeGob,
yes, the signals on the modem do not match and errors occur during transmission. Did you make any changes to the wiring? Otherwise, I guess a technician will have to come out. The colleague will need access to the home distribution system and info on whether there are any known conditions in the home with Covid 19.
Best regards Fred
am 12.03.2021 19:16
No wires changed, I can see from the building Facebook group that this is very common complaint, can you please check it on system if there is. Bigger issue
am 16.03.2021 13:56
Hello MikeGob,
please answer the question if anyone in your household has symptoms of COVID-19? Does the technician come to the house installation?
Best regards
Nancy
am 16.03.2021 15:51
Hello Nancy,
Why the way sounds very aggressive to me? and why also you are ignoring my point that it is a common complain in the complex I live in as mentioned many times in the Facebook group from different Vodafone customers? do you have response for that? do you have a central problem or anything that didn't happen causing this problem?
If you want to send a technician, most welcome but please answer my questions too.
Thank you.
Mike
am 19.03.2021 12:29
HelloMikeGob,
i can't see the same issue in the bulding like your signal.
So we need the information about the Covid-19 symptomes and the access the the house system/installation. There are no ill intentions towards you here. 🙂
Regards
Jens