TV: Kabelfernsehen wird Mietersache. Jetzt handeln!
Deine Störung ist nicht dabei? Dann nutz unseren Störungsfinder!
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Lösung
am 14.08.2019 12:21
am 15.08.2019 13:00
Hallo Ross1,
willkommen in der Vodafone Community!
Was hast Du bereits versucht, um mögliche Fehlerquellen auszuschließen?
Die FritzBox neu gestartet und einen Reset durchgeführt? DSL-Kabel aus der Telefondose gezogen und wieder gesteckt?
Generell Verkabelung und Anschlüsse auf offensichtliche Beschädigungen geprüft?
Eine Checkliste, die es sich lohnt durchzugehen, findest Du hier: http://www.vod.af/DSLCheck
Sollte dies nicht helfen, kannst Du nach Durchführen unseres Netz-Experten-Checks einen Rückruf zur Aufnahme eines Störungstickets veranlassen: http://www.vod.af/Netz-Experten
Unter dem Link findest Du auch eine Möglichkeit zu prüfen, ob an Deinem Anschluss eine bekannte Störung besteht.
Gruß,
Jens
am 16.08.2019 11:13
Sorry to reply in English.
I have tried all trouble shooting, disconnecting the cable, restarting the modem. I purchased a new cable for between the modem and the DSL line.
None of these has helped. My modem was only installed 2 months ago so I'm not sure why something can go wrong so quickly.
What is the best way to get support given I have limited German skills?
am 16.08.2019 11:18
Hi,
I need some assistance with my DSL Internet. It was installed a month and a half ago and everything was fine but hten it stopped working over the last 4 days. I have tried all trouble shooting, including purchasing a new cable for between the modem and the DSL Line. I have attached pictures showing the results of the tests I did.
On my Modem the Power/DSL light is always flashing, and the WLAN light is solid green. The Fon/DECT, Connect/WPS and Info lights are all not lighting up at all.
Can you please inform me how to access support? My Geman is not good enough to call the help line and I am at a loss what to do.
Thanks,
Ross
am 16.08.2019 14:00
Hi Ross1,
you can send me a private message by clicking my avatar -> Diesem Benutzer eine private Nachricht senden.
I need your name, customer number and mobile phone number so our technicians can call you or send SMS.
But I'll probably not get to answer your message until Monday.
Regards,
Jens
am 22.08.2019 16:03
Hi,
A technician was sent on Tuesday the 20th and I got a text,
am 23.08.2019 14:49
Hi Ross1,
I already answered to your PM.
We do not know when the outage will be fixed by the Telekom. There is a estimated period of 6 working days.
I have sent a MIFI modem to including a Sim card and free mobile data.
Regards,
Jens