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Lösung

English Support Needed
sunb1rd
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Dear Customer Support since then the last 10 days i have unpleasant experience with my internet service. upload/connection speed  , the connection is working perfectly but from 09:00 AM till the evening the internet connection is very unstable this is happening the last 10days i am a vodafone customer the last 4+ years i never had experience such a problem till i upgraded tarife/change router.

 

Connected PC - Ethernet 

 What exactly is disturbed ? Upload/Jitters/Ping/Packet Loss

 Did you do 3 speed checks  at different times ? Yes

How long has the problem existed? 10days

Has the connection already worked? yes

What hardware do you use : Loaner FRITZ! Box 6591 FRITZ!OS: 07.13

Red Internet & Phone 100 Cable

 

PingPlotter Test Via PC-Ethernet " I was the only device connected " rest applications consuming internet were off.

www.google.com.png

 

 

 

 

16 Antworten 16
sunb1rd
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Which contract do you have? red cable 100

Which modem / router do you use?  FRITZ! Box 6591 FRITZ!OS: 07.13

Do you use a loaner device from us or do you have your own device Loaner

How is your terminal with the modem connected ? LAN

Which browser do you usually use? Chrome

Which operating system: windows 10 home x64

Start and period of the disturbance  : Since  i upgraded tarriff  and vodafone gave me new router device the beginning of january it starts from 9-10 am till late evening but i don't think is the new router cuz at night the internet is perfect.

In which state do you live Bielefeld 33602

What is the error ?  upload speed -80%  / Download speed may say's is 100 but when i try to watch a stream or netflix etc is lagging all the time/ Ping/Jitters / Packet loss unplayable online gaming / using video calls etc.

download.pngdownload (1).pngdownload (2).pngdownload (3).png

 

www.google.com.png

Ida
Moderator:in
Moderator:in

Hi sunb1rd

Thank you for the information.

 

Please send me a PM:

 

full name

Date of birth

full address

Customer number

 

Please write here again as soon as the PM is out.

Best regards
Ida

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!
sunb1rd
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Pm Sended: i sended 2nd message cuz in the first i typed my old kundennummer i upgraded last 2months i sended the right one in the second pm.

Thanks for your help.

sunb1rd
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Yesterday at 15:00 my internet went down for about 5-10 minutes and when it came back it was perfect my upload was back and everything was great i thought u guys fix it. but today same problem packet loss/ jitter / slow upload 😞

sunb1rd
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

we made a appointment with a technician trough the hotline so i guess u can close this topic.

Habe das gleiche Problem, ebenfalls in 33602 und seit November circa.
Bin inzwischen sogar von der einen Seite der PLZ auf die andere gezogen, jedoch blieben die Probleme bestehen.

Mir wurde als mögliche Lösung auf das Problem von dem Kundensupport empfohlen von meinem alten 100mbit/s Vertrag für 14€ auf 250down/40up zu wechseln und ebenfalls die Vodafone Station zu nutzen.
Ich dachte mir fast dass dies nichts bringen wird, habe mich aber dennoch darauf eingelassen, da ich jeden Abend online zocke und es mir viel bedeutet. Bin ebenfalls als Netzwerkadmin tätig und verstehe ein wenig von der Materie. Alles meinerseits Mögliche habe ich unternommen. Sei es der Test mit anderen Geräten, Netzwerkkarten, Kabeln oder Software. Da ich erst vor einer Woche umgezogen bin und dieser für mich letzte Weg nicht erfolgreich war, habe ich mal mit PingPlotter nachgeschaut und siehe da es gibt diversen Packet loss. Beispielsweise vier IPs von google.com mit jeweils über 50% Verlust.
Da ich, selbst als ruhiger Mensch (man beachte die Problemdauer), so langsam fuchsteufelswild werde und mir zusätzlich vom bisherigen Service Team (zumindest als Privatperson) *schlecht beraten* vorkomme, bitte ich darum, dass mir schnell geholfen wird.


Ich habe keine Muße mehr mich jeden Feierabend mit diesen Problemen zu beschäftigen. Dafür ist mir meine Zeit und mein monatlich an euch gezahltes Geld zu teuer.


Welche Infos benötigt ihr nun final von mir um wirklich zu helfen?

Mit freundlichem Gruß

Hier diverse PingPlotter Daten:
210414_21-27_vodafone report paket loss google-de  aorta.jpg210414_21-29_vodafone report packet loss nytimes-com aorta.jpg210414_21-29_vodafone report tagesschau-de.jpg210414_21-32_vodafone report packet loss google-de aorta.jpg210414_21-43_vodafone report packet loss google-com.jpg210414_22-08_vodafone report paket loss google-com.jpg

 

EN2
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hi All,

I upgraded to Cablemax1000 and after that my internet has become very slow and unstable. I have been trying to connect to support line for last 1 month but I am not been sucessful. The customer service representitive keeps assigning to different departments when I ask for English support. I have done the Router restart, factory reset and channel changes but no luck. The speed keeps fluctuating (sometime 300 MBPS and next movement it drops to 10 MBPs ). The bigger problem is the packet loss which is affectimg my and my wife's day to day work. This is happening on both LAN as well as Wifi. 

 

When the upgrade happned the lady on phone (who spoke very good english) had said she will send new router with WiFi 6 but I havnt recieved any yet. 

 

I am regretting for upgrading to 1000MBPs plan as this has badly affected my day to day work 

 

Can you please help or connect me with English speaking customer support executive

 

Best Regards,

Dilip S