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Lösung
am 09.11.2021 22:20
Dear Community,
I have a 1000 MBPS cable connection and facing constant issues with Vodafone. Speed drops, slow wifi are common issues and service is notoriously bad.
However, the bigger problem is the Internet is very, very poor in the bedrooms. I have ARIS router and connection point is provided in every room.
What is the problem to the slow Wifi? With work from home situation, it is extremely important for me to have a consistent WiFi connection.
Please help with possible solutions. Wifi Extender or Repeater with ARIS Router - Is it worth the investment or another trick from Vodafone to get money with very bad service. Unfortunately I am stuck with the Stupid Contract otherwise, I would have happily thrown Vodafone out but for now I am stuck up with it and have to bear the POOR SERVICE, FREQUENT INTERNET ISSUES and POOR CONNECTION in INside rooms.
Thank you!
am 10.11.2021 00:12
So wie ich das verstanden habe hast du zwei Probleme
Geschwindigkeit und WLAN
Geschwindigkeit:
Könntest du einen typischen Speedtest mit LAN posten
Auch wären die Pegelwerte zu posten
WLAN
Kannst du einen Speedtest mit WLAN posten?
Hast du ein Haus mit EG und OG?
Wie viel m2 hast du für EG bzw. für OG?
Hast du in der Nachbarschaft viele WLAN Sender?
Mit welcher Frequenz sind deine Geräte verbunden, 2.4 oder 5Ghz?
Generell sind mit LAN verbundene AP zu bevorzugen. Empfehlenswert sind AP's die den Mode IEEE 80? r, k, s, v beherrschen.
Ubiquity Prdukte sind gut.
Alternativ auch mit Develo über Strom.
Userban wg. wiederholter Missachtung der Forenregeln. Gruß, das Mod-Team
am 10.11.2021 17:01
Dear Pine,
Thank you for your email.
1. Speed Test - I am getting very low Speed with a 1000 MBPS promised connection. Please see the screenshot attached.
2. Do you have a house with a ground floor and an upper floor? - My house is only the ground floor
3. How many m2 do you have for the ground floor or for the first floor? - 106 Square Meters
4. Do you have a lot of wireless transmitters in the neighborhood? - I can see only 1 Neighbourhood transmission
5. What frequency are your devices connected to, 2.4 or 5Ghz? - I am using both the channels but there is no difference in the results as such. The Teams call gets dropped off suddenly or voice goes and I get Bad Network Connection error
6. In general, LAN-connected APs are preferable. Recommended are APs that use the IEEE 80 mode? master r, k, s, v. Ubiquity products are good. Alternatively with Develo via electricity. - Sorry I dont understand this. Can you please simplify?
Thank you!
am 10.11.2021 17:14
Kannst du die Docsis & LAN Speedtests hochladen
Userban wg. wiederholter Missachtung der Forenregeln. Gruß, das Mod-Team
11.11.2021 10:19 - bearbeitet 11.11.2021 10:34
Unter der Voraussetzung das du mit LAN einen guten Durchsatz erzielst,
Hier eine mögliche Lösung
Beachte auch die gesetzten Links innerhalb des Threads.
Generell, VF ist für den LAN Speed und Funktion des WLAN verantwortlich. Für die WLAN Ausleuchtung und den daraus ergebenden Speed jedoch du.
Den optimalen WLAN Speed erzielst du ausschließlich mit dem 5GHz Band, eine gute Ausleuchtung verausgesetzt. Beispiel:
Dein VF WLAN Router sitzt im Keller und du erwartest im OG 1GBits via WLAN. Denke darüber nach ob das funktioniert.
Userban wg. wiederholter Missachtung der Forenregeln. Gruß, das Mod-Team
am 12.11.2021 14:56
Hello PIne,
I also discovered that my LAN cable is not working even when it is connected. Can you please solve this problem and send Technician to Home please?
Thank you!
12.11.2021 15:12 - bearbeitet 12.11.2021 15:15
Anderes LAN Kabel versuchen, wenn nicht erfolgreich dann:
Ggf. den PC LAN Adapter neu starten.
Ggf. die VF Staion durchstarten.
Ggf. Einen anderer Port der VF Station verwenden.
Was zeigt der Adapter an, Mache einen Screenshot von deinem LAN Adapter, Windows?
Ich bin kein Mod, ich bin auch nur ein normaler Kunde.
Userban wg. wiederholter Missachtung der Forenregeln. Gruß, das Mod-Team
am 07.12.2021 16:51
I brought Fritz AVM repeater 3000 but it doesnt work with Vodafone Arris Router.
SO problem stays.
I am really really tired of Vodafone! Worst experience of my life!
am 07.12.2021 16:53
Vodafone Arris doesnt work with AVM Repeater
I think this is cheating where I have to pay a premium amount whereas there is no service from Vodafone!
Can someone please help and put them in front of LAW.
SOmeone must be monitoring them! Otherwise this is not good!
am 14.12.2021 09:10
Hi ykulkarni99,
I'm sorry that the connection is not working as it should. I would like to take a closer look.
Please send me your name, address, day of birth and customer number by PN. Please also let me know here if you have sent the message.
Kind regards
Marco