abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 
Aktuelle Eilmeldungen

TV: Kabelfernsehen wird Mietersache. Jetzt handeln!
Deine Störung ist nicht dabei? Dann nutz unseren Störungsfinder!

1

Frage

2

Antwort

3

Lösung

Wifi not working
Aimagar
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hello,

 

Sorry for speaking in English, I am new in Germany.

 

Yesterday I switched off the router for a couple of minutes, but the wifi has not come back yet. Internet works fine with the cable. Anyone from Vodafone who could help me? Thank you.

 

Best,

Aixa

1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Jens
Moderator:in
Moderator:in

Hello Aixa,

 

the wifi option is booked since friday. Did it works now?

 

Regards

Jens

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

14 Antworten 14
Andre
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hey Aimagar,

which router model are you using?

The easybox 804 for example has a wlan on/off key on the left side. May be you've deactivated WLAN this way?
Otherwise i would try to reset the router to factory defaults.
To send you a proper instructions , i'll need the exact model.

Best regards,
Andre

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Aimagar
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hey Andre,

 

I am not at home at the moment so I cannot check the exact model, but it is the basic one. It does have a button to activate/deactivate the WLAN. I have pressed it but it still does not work. I will send you the exact details later today. Thank you.

 

Best,

Aixa

Aimagar
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hello,

 

The model is FAST 5460. Thank you.

 

Best,

Aixa

Stephan
Moderator:in
Moderator:in

Hi Aimagar,

 

is there no WLAN displayed at all or do you just not get a connection?

 

Regards

Stephan

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Aimagar
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hi,

 

No WLAN at all. The light of the WLAN button is off. The only way I can connect to internet is through the cable.

 

Best,

Aixa

Aimagar
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Hi Stephan,

 

Have you already reset the router? The WLAN is still not working. 

 

Best,

Aixa

 

Moni_GK
Administrator:in
Administrator:in

Hello, Aimagar,

I would like to have a look at the device. Please send me your customer data (name, customer number, address and date of birth) as PN.

Please contact me here again when you have sent the data.

Best regards

Moni

 Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
 Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
Aimagar
Netzwerkforscher
Netzwerkforscher

Sent.

Moni_GK
Administrator:in
Administrator:in

Hello, Aimagar,

 

in your contract, the Wi-Fi isn't booked, so the LED doesn't come on.

I can book it for you. WLAN then costs 2,99€ per month. Of course you can also switch your own WLAN router behind the device and create WLAN with it.

 

Best regards

Moni

 Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
 Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!