Gibt es eine offizielle Seite mit der automatischen Kündigung der eSIM?
pass_hilf4uns
Smart-Analyzer
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I am one native English speaker. I want to ask is there one official page for eSIM automatic cancellation? I found one page but it doesn't give one official link https://forum.vodafone.de/t5/Archiv-CallYa/How-to-Cancel-CallYa-Prepaid/td-p/1790078.

> Your SIM card will be cancelled automatically after 90 days of non using.

 

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Translation from English to German (Übersetzung vom Englischen ins Deutsche):

 

Meine Muttersprache ist Englisch. Ich möchte fragen, ob es eine offizielle Seite zur automatischen Kündigung von eSIMs gibt. Ich habe eine Seite gefunden, aber dort steht kein offizieller Link: https://forum.vodafone.de/t5/Archiv-CallYa/How-to-Cancel-CallYa-Prepaid/td-p/1790078.

1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen

Just now, I find one official information https://www.vodafone.de/hilfe/prepaid.html "Gültigkeit Deines CallYa-Tarifs und Deines Guthabens" -> "Du hast CallYa länger als 90 Tage nicht genutzt? Dann können wir es kündigen. Du bekommst dazu eine SMS. Willst Du CallYa behalten? Dann hast Du 4 Wochen Zeit, der Kündigung zu widersprechen. Wie das geht, liest Du in der SMS.". So it may be 90 days plus 4 weeks that one eSIM will be automatically cancelled.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

9 Antworten 9
Mav1976
SuperUser
SuperUser

Hi @pass_hilf4uns,

 

VF will cancel and deactivate the SIM card/eSIM after a while of non using. 

For that it's recommend to change the tariff into a free but usage-bound tariff (e.g. CallYa Classic). 

 

There isn't an official website for cancelling an eSIM/SIM card. When you want to deactivate the eSIM/SIM card then get in contact with the support center. Use one of these channels. I recommend the CallYa WhatsApp chat. 

You can also try this website. But it's normally for postpaid contracts only. 

RobertP
Giga-Genie
Giga-Genie

@pass_hilf4uns  schrieb:

I am one native English speaker.


bist du sicher?  😉

Yes.                                                                                  

For callya classic, I found https://www.vodafone.de/prepaid/callya-classic.html which says only callya one is available and https://www.vodafone.de/pdf/callya/PIB-CallYa-One.pdf which says "Listenpreis inkl. MwSt. 1,00 € pro Nutzungstag". The former link also gives one table showing the price "1 € pro Tag bei Nutzung, Aktivierung manuell oder automatisch". So if I only sent one message, it will also cost me 1 €, is it that case? For "Telefon- & SMS-Flat", does it mean the cost is still 1 € if I made many calls and sent many texts in one day which will cost more than 1 € if using the original callya classic?

Just now, I find one official information https://www.vodafone.de/hilfe/prepaid.html "Gültigkeit Deines CallYa-Tarifs und Deines Guthabens" -> "Du hast CallYa länger als 90 Tage nicht genutzt? Dann können wir es kündigen. Du bekommst dazu eine SMS. Willst Du CallYa behalten? Dann hast Du 4 Wochen Zeit, der Kündigung zu widersprechen. Wie das geht, liest Du in der SMS.". So it may be 90 days plus 4 weeks that one eSIM will be automatically cancelled.

@pass_hilf4uns 

Are you satisfied with your found solution?

Fine. Could you help checking my description above about the pricing for the callya classic?

@pass_hilf4uns 

Please open a new thread about this new topic. 

Later, the official support seems to view this thread. Then I received 2 emails with the same thing seemingly showing the callya one price. It shows

> CallYa One hat keinen monatlichen Basispreis. Du zahlst 1 € pro Tag. Und zwar nur dann, wenn Du den Tarif nutzt.

 

which says almost same as https://www.vodafone.de/freikarten/callya-one/?redo

> CallYa One - so funktioniert‘s

 

Thanks for your help.