Frage
Antwort
Lösung
am 29.06.2025 10:29
I am one native English speaker. I want to ask is there one official page for eSIM automatic cancellation? I found one page but it doesn't give one official link https://forum.vodafone.de/t5/Archiv-CallYa/How-to-Cancel-CallYa-Prepaid/td-p/1790078.
> Your SIM card will be cancelled automatically after 90 days of non using.
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Translation from English to German (Übersetzung vom Englischen ins Deutsche):
Meine Muttersprache ist Englisch. Ich möchte fragen, ob es eine offizielle Seite zur automatischen Kündigung von eSIMs gibt. Ich habe eine Seite gefunden, aber dort steht kein offizieller Link: https://forum.vodafone.de/t5/Archiv-CallYa/How-to-Cancel-CallYa-Prepaid/td-p/1790078.
Gelöst! Gehe zu Lösung.
am 30.06.2025 08:45
Just now, I find one official information https://www.vodafone.de/hilfe/prepaid.html "Gültigkeit Deines CallYa-Tarifs und Deines Guthabens" -> "Du hast CallYa länger als 90 Tage nicht genutzt? Dann können wir es kündigen. Du bekommst dazu eine SMS. Willst Du CallYa behalten? Dann hast Du 4 Wochen Zeit, der Kündigung zu widersprechen. Wie das geht, liest Du in der SMS.". So it may be 90 days plus 4 weeks that one eSIM will be automatically cancelled.
am 29.06.2025 13:52
Hi @pass_hilf4uns,
VF will cancel and deactivate the SIM card/eSIM after a while of non using.
For that it's recommend to change the tariff into a free but usage-bound tariff (e.g. CallYa Classic).
There isn't an official website for cancelling an eSIM/SIM card. When you want to deactivate the eSIM/SIM card then get in contact with the support center. Use one of these channels. I recommend the CallYa WhatsApp chat.
You can also try this website. But it's normally for postpaid contracts only.
am 29.06.2025 14:06
@pass_hilf4uns schrieb:I am one native English speaker.
bist du sicher? 😉
am 30.06.2025 08:16
Yes.
am 30.06.2025 08:31
For callya classic, I found https://www.vodafone.de/prepaid/callya-classic.html which says only callya one is available and https://www.vodafone.de/pdf/callya/PIB-CallYa-One.pdf which says "Listenpreis inkl. MwSt. 1,00 € pro Nutzungstag". The former link also gives one table showing the price "1 € pro Tag bei Nutzung, Aktivierung manuell oder automatisch". So if I only sent one message, it will also cost me 1 €, is it that case? For "Telefon- & SMS-Flat", does it mean the cost is still 1 € if I made many calls and sent many texts in one day which will cost more than 1 € if using the original callya classic?
am 30.06.2025 08:45
Just now, I find one official information https://www.vodafone.de/hilfe/prepaid.html "Gültigkeit Deines CallYa-Tarifs und Deines Guthabens" -> "Du hast CallYa länger als 90 Tage nicht genutzt? Dann können wir es kündigen. Du bekommst dazu eine SMS. Willst Du CallYa behalten? Dann hast Du 4 Wochen Zeit, der Kündigung zu widersprechen. Wie das geht, liest Du in der SMS.". So it may be 90 days plus 4 weeks that one eSIM will be automatically cancelled.
am 30.06.2025 18:51
Are you satisfied with your found solution?
am 01.07.2025 02:55
Fine. Could you help checking my description above about the pricing for the callya classic?
am 01.07.2025 08:21
Please open a new thread about this new topic.
am 02.07.2025 14:30
Later, the official support seems to view this thread. Then I received 2 emails with the same thing seemingly showing the callya one price. It shows
> CallYa One hat keinen monatlichen Basispreis. Du zahlst 1 € pro Tag. Und zwar nur dann, wenn Du den Tarif nutzt.
which says almost same as https://www.vodafone.de/freikarten/callya-one/?redo
> CallYa One - so funktioniert‘s
Thanks for your help.