Menu Toggle

Aktuelle Einschränkungen:

 

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (20. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (21. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (22. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (23. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (24. September)

Kabel, DSL, Mobil  Ausfälle aufgrund von Hochwasser

 

Nähere Informationen dazu findet Ihr im Eilmeldungsboard

Close announcement

Mobilfunk

Siehe neueste
Moving away from Germany. What should I do?
hdson
Smart-Analyzer

Hallo, 

 

I'm with Vodafone since 11. 2016 (Mobil+DSL with Gigakombi). 

Now that I move back to South Korea on 26 August 2021, I wish to take the necessary steps

for terminating the contracts. Both the contracts have around 3 months more (Mobile: 07.11.2021, DSL: 28.11.2021) before the automatic annual extension. Also, I can receive the Abmeldebescheinigung 

from my city office only 7 days before the moving date. 

In this case, what will be the most convenient option for me to process the termination?

Would be much appreciated if someone could help me with this. 

 

HDSon

Mehr anzeigen
1 Antwort 1
Mav1976
SuperUser

Hi @hdson,

 

You should terminate both contracts.

The mobile phone contract should be terminate at the latest on 06.08.21. That's more important. 

The mobile phone contract you can terminate easily via MeinVodafone app. 

I'm not sure but maybe you can also terminate the DSL contract via MeinVodafone app too. 

 

In your case you have to pay till contract ordinary ends. 

But note that you maybe have to send rented hardware back to Vodafone. 

(1)
Mehr anzeigen