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Lösung
am 20.08.2019 13:25 - zuletzt bearbeitet am 20.08.2019 15:04 von Su
Hallo,
Internet & Phone Kabel 25
Ich habe Vodafone am 16.09.2016 vom Erlangen Zentrum Shop gekauft. Im Vodafone-Shop versprachen sie mir, meinen O2-Vertrag zu kündigen (ich unterschrieb auch einen Brief, um den O2-Vertrag zu kündigen) und ich müsse nur 20 Euro pro Monat für 2 Jahre bezahlen. Aber Sie haben meinen o2-Vertrag nie gekündigt. Ich war so oft in Ihrem Shop und habe darum gebeten, den o2-Vertrag oder den Vodafone-Kontakt zu kündigen. Im Vodafone-Shop Sie haben gesagt, solange ich für einen Anbieter bezahle, sollte ich mir keine Sorgen machen. Ich habe immer 30 Euro pro Monat an O2 + 2 bis 3 Euro an Vodafone für den WLAN-Router bezahlt. ab März 2019 berechnet vodafone 31 Euro pro Monat und O2 32 Euro pro Monat, Wie kann ich diese doppelte Zahlung stoppen? Bitte erläutern Sie, warum O2 auch jeden Monat Gebühren erhebt. Haben Sie meinen O2-Vertrag wirklich gekündigt oder nicht?
Vielen Dank
Yamini ***
Edit: pers. Daten entfernt. LG, Su
Gelöst! Gehe zu Lösung.
am 22.08.2019 15:51
Hi Internet-Phon,
I need to make a correction on Tina here. We didn't send a cancellation request to O2 because we don't have a porting form from you. Only with this form can we cancel the contract with the old provider.
The remaining term program was therefore not justified, since we have no proof of termination. The colleagues have it nevertheless as a gesture of goodwill until 20.03.2019 run for you. From this day on, the monthly fees for the contract are due.
Unfortunately, we cannot do anything about that.
Best regards
Lars
am 20.08.2019 17:07
Was steht denn in der Auftragsbestätigung? Hast du ein Formular zur Rufnummermitnahne ausgefüllt?
am 21.08.2019 08:08
Hallo Internet-Phon,
was für ein Dokument hast Du im Shop denn unterzeichnet? Für die Kündigung und eventuelle Rufnummernmitnahme brauchen wir ein ausgefüllten Anbieterwechsel-Formular. Das bekommst Du grundsätzlich auch erst zugeschickt, sobald der Vertrag angelegt wurde. Und genau das macht nicht der Shop selbst, er nimmt nur den Auftrag dafür entgegen.
Hast Du bisher überhaupt etwas von Deinem vorherigen Anbieter gehört? Die Kündigungsbestätigung schickt er ja Dir zu.
Ich will mir das auch mal genauer ansehen. Sende mir in einer Privatnachricht Deine Kundennummer, Name, Geburtsdatum und Anschrift zu. Sobald Du mir Deine Daten geschickt hast, melde Dich bitte noch einmal kurz in Deinem Beitrag.
Beste Grüße
Tina
am 21.08.2019 13:38
I took a look. According to the specialist department, your previous provider refused to cancel your contract and to take your phone number to your new connection. But this is a basic prerequisite for the refund of the monthly fees.
Your cancellation has arrived. Your contract ends on 16th of September 2019.
Best regards
Tina
am 21.08.2019 14:10
Hallo,
I signed contract in 2016 and now in 2019 Vodafone is informing that previous provider refused to cancel the contract. You could have informed it before.
Did O2 informed Vodafone, why it cannot cancel the contract. Its very important to know.
Is it because that I need to send the cancellation letter not Vodafone?
To understand correctly,
Your help is greatly appreciated!
Thanks
am 22.08.2019 15:51
Hi Internet-Phon,
I need to make a correction on Tina here. We didn't send a cancellation request to O2 because we don't have a porting form from you. Only with this form can we cancel the contract with the old provider.
The remaining term program was therefore not justified, since we have no proof of termination. The colleagues have it nevertheless as a gesture of goodwill until 20.03.2019 run for you. From this day on, the monthly fees for the contract are due.
Unfortunately, we cannot do anything about that.
Best regards
Lars
am 22.08.2019 17:06
Dear Lars,
The lady in the Vodafone shop prepared a letter in 2016 for cancellation of o2 contract and I singed it. I just need to find it, I can send you a scanned copy.
I went to Vodafone shop to extend my Mobilfunk contract and she offered Vodafone Kable contract. The important points she told me that
Both of them are not done. Now I am paying 31 Euros to my O2 contract and 32 Euros to Vodafone.
Can you please confirm the end date of my Vodafone Kable contract and when shall I return the equipment.
Thanks
am 23.08.2019 09:38
Hi Internet-Phon,
I'm sorry, but you'd have to ask the lady at the shop. We don't have any information.
The contract ends on 16.09.2019. We have sent you the cancellation confirmation on 05.12.2018 by mail. I will send you a copy again by mail. There you will also find the return address for the cable router.
Best regards
Lars
am 23.08.2019 10:47
Dear Lars,
Thank you for confirming contract end date as 16.09.2019 and I also received letter on 05.12.2018 stating the same.
But, when I log in to ( https://kabel.vodafone.de/meinkabel/vertraege/internet_telefon?icmp=csc:VER_details_kip_btn ), I found following information:
Frühestmögliches Vertragsende:16.09.2020 & Ihr Produkt wurde gekündigt zum:16.09.2019
I really do not understand what is the difference between “Earliest possible end of contract” and “Your product will be discontinued on: 16.09.2019”
Both of them should be the same? Is it by mistake?
Can you please change Earliest possible end of contract to 16.09.2019?
Thanks
am 23.08.2019 12:26
Hi Internet-Phon,
the confirmation of termination is decisive. The product is really cancelled on 16.09.2019. The notification with 2020 would be the follow-up period if the notice were withdrawn or if there was no notice. So you don't have to worry.
Best regards
Lars