Menu Toggle

Aktuelle Eilmeldungen: 

eSIM: Einsicht in eSim Daten (QR-Code, ePin) in MeinVodafone-App und Mein Vodafone Web

MeinVodafone-App: Self-Service Vertrag- und Tarifoptionen

 

Nähere Infos dazu findest Du im Eilmeldungsboard

Close announcement

Internet, Telefon & TV über Kabel

Siehe neueste
Cable probems, Hired 200 Mpbs and only working 12 Mbps
Highlighted
Smart-Analyzer

Hello.

My contract is for 200 Mbps but my test speed shows me 12 Mbps, and When I am downloading something it is not even reaching 5 Mbps.

I tryed to call but there is no option in English.

 

 

Mehr anzeigen
5 Antworten 5
Highlighted
Moderator

Hello RodrigoSeabra,

 

please answer once the open questions from the Link . Thus we have a first overview.

 

Best regards, Martin

#Stayhome und bleibt gesund
Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highlighted
Smart-Analyzer
  • Which contract do you have? Red Internet and Phone 200 Cable 
  • Which modem / router do you use? Vodafone Kabelrouter - Arris Touchstone TG3442DE
  • Do you use a loaner device from us or do you have your own device ? Loaner device
  • What is the error ? Speed ​​too low and packet loss
  • How is your terminal with the modem connected ? WLAN (WIFI)
  • Which browser do you usually use? Google Chrome
  • Which operating system do you have on your computer? Windows 10
  • Start and period of the disturbance  Begining of June
  • Upload a screenshot of the signal values . You can find this in the user interface of your cable router via  192.168.0.1 or via 192.168.178.1 on the Fritzbox.
  • What measures were carried out by the fault hotline (available at 0800-5266625)? No english option
  • In which state do you live? Bavaria - City center of Bayreuth - 95444
Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hi RodrigoSeabra,

 

please do a test with a wired connection. Do you get the same results?

Kind regards

Marco

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highlighted
Smart-Analyzer

Hello.

 

I just made the test again, it's reaching the hired connection, seams that the router is the problem, how to solve it ?

Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hi,

 

Can you please, via the user interface of the router, perform a factory reset.

 

Regards

Wallace

#Stayhome und bleibt gesund
Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen