Menu Toggle

Aktuelle Einschränkungen:

 

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (20. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (21. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (22. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (23. September)

Kabel: Ankündigung Ausfall aufgrund von Wartungsarbeiten (24. September)

Kabel, DSL, Mobil  Ausfälle aufgrund von Hochwasser

 

Nähere Informationen dazu findet Ihr im Eilmeldungsboard

Close announcement

Internet, Telefon & TV über DSL

Siehe neueste
Re: Router/modem Easybox 805 keep restarting
matiq
Smart-Analyzer

Hi, I recently activated my DSL line, my router keeps restarting every 20 min. the router is a brand new Easybox 805. Does anybody have an idea about the possible problem?

Mehr anzeigen
5 Antworten 5
Andre
Moderator

Hey matiq,

I'm sorry that your landline is not stable yet.


There may be something faulty with the connection.
If you've checked that all calbles are fitting firm , we need to open a technical ticket.


Therefore please send me a private message with your dsl customernumber & mobilenumber.


To send me a PM , please click on my name/avatar -> then the big red button on the right side.

Cheers,

Andre



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen
matiq
Smart-Analyzer

Hi,

Thank you very much for your response, I disabled the "Enable Band Steering" feature in the wifi-> general menu and currently just use 2.5 G channel. seems the problem solved ( from restarting every 10 minutes to every 2 or 3 day) . I am not sure that the problem is related to the modem or the link. 

 

Thanks

Mehr anzeigen
Andre
Moderator

Hey matiq,
wow - my biggest respect for trying to fix this yourself.

If the disconnects happen less frequently after deactivating band steering , this still implies a faulty router.
We whish to provide you a stable connection. With 2,4 & 5ghz wlan , not only 2,4.

If you whish we can swap the router.
Therefore please send me a private message Smiley (fröhlich)

Cheers,

Andre



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

(1)
Mehr anzeigen
matiq
Smart-Analyzer

Sorry for my late response. As the modem is already running the latest firmware version, I don't think swapping it with new hardware solves the problem. It seems it is a firmware bug. anyway thank you very much for your offer 

Mehr anzeigen
MichaM
Moderator

Hi matiq,

 

You're welcome and thanks for your feedback.

Have a nice weekend. Smiley (fröhlich)

Regards

Micha

 

This thread will be closed.



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen