Internet, Telefon & TV über DSL

Cannot access Easybox after reset
GELÖST
Gehe zu Lösung
Highlighted
Digitalisierer

Hi, sorry for writing this in English, but my German does not extend to technical / IT issues.

Several of the devices that were previously connected to our Easybox 804 without any problems began losing their connection over WLAN. I tried restarting the box, and powering it off completely, and then finally I reset it. Now we have no home internet at all (I am using my mobile data to write this.)

The Easybox is just blinking red at the bottom, with only the 'internet' light blinking green, and the WLAN, also green, but on without blinking on the top of the box. I cannot access the router interface by the usual address 192.168.1.2 or via easy.box. Please help.

 

*** @HelloMrJames, thread moved from feedback to DSL forum. *** 

Mehr anzeigen
1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Moderator

Hi HelloMrJames,

 

please check if you are using special characters in your WIFI name or password.

 

Some devices seem to have problems with that.

 

Please just use numbers and letters and try again.

 

Also it might be useful to check if you have both 2,4 GHz and 5 GHz enabled.

 

Regards,

Jens

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Mehr anzeigen
7 Antworten 7
SuperUser
Hi @HelloMrJames,

Is your issue related with DSL or cable?
Mehr anzeigen
Digitalisierer

Hi there, I have a DSL Vodafone package.

Mehr anzeigen
Moderatorin

Hi HelloMrJames,

 

I already checked your line. There were several interrupts on the line in the last few days. But your access is online since this morning. Please keep an eye on it. If it's not getinng better, please come back to us. Then we need to create a truble ticket for you.

 

BR,

Dany

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen
Digitalisierer

Thanks for the reply. I got the Easybox working again, and our DSL connection at least appears to be functional. The problem has been for the last few weeks that some devices connected to the network (an Amazon Fire Stick, an iPad Air, and an iPhone 5S) are now not able to see the router. I have checked that the Easybox has the latest firmware installed, but the problem persists. Please let me know if I should put this into a new topic.

Mehr anzeigen
Moderator

Hi HelloMrJames,

 

please check if you are using special characters in your WIFI name or password.

 

Some devices seem to have problems with that.

 

Please just use numbers and letters and try again.

 

Also it might be useful to check if you have both 2,4 GHz and 5 GHz enabled.

 

Regards,

Jens

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Mehr anzeigen
Digitalisierer

Thanks for the hint, I think that worked!

Mehr anzeigen
Moderator

Hi HelloMrJames,

 

I'm glad I could help you here.

 

I mark the contribution as "solved" and close this thread then.

 

Regards,

Jens

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen