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Frage

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Antwort

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Lösung

Help Setting up Internet
shanee
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

I have received my router from Vodafone, but when I plugged it in as instructed the router didn't connect:

  • It has a red flashing light on internet, but white solid lights on power and Wifi
  • When I connect to a router (via Wi-Fi or Ethernet) I can open the settings page, but the settings page shows it does not have an external I.P. address.

I have tried restarting the router, both via hardware and "neustart" in the settings and neither works.  I also have waited for over hour for it to connect.

I also have the white data cable connected to my router and to the "multimedia-Dosenaufsatz". The multimedia-Dosenaufsatz is connected (with screw) to the two socket cable connection on my wall.

 

I tried contacting by phone, and went through 3 people, until I got to potentially the correct line, but was told they are not allowed to speak english and that I should post hear.

 

I'm not sure if this is useful, but one of the people said, that the contract didn't activate because my router did not connect.

 

What should I do for my router to connect and have internet?

1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
shanee
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello Nancy,

 

Thanks for your response.  I called back and did my best to communicate in german and they set a technition.  The technition had to modify cabels in the basement, but things are all working now.

 

Thanks!

Shane

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

4 Antworten 4
shanee
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Auf Deutch:

Ich habe meinen Router von Vodafone erhalten, aber als ich ihn wie angewiesen anschloss, stellte der Router keine Verbindung her:

  • Es hat ein rotes Blinklicht im Internet, aber weiße feste Lichter auf Strom und Wifi Wenn ich eine Verbindung zu einem Router herstelle (über WLAN oder Ethernet), kann ich die Einstellungsseite öffnen, auf der Einstellungsseite wird jedoch angezeigt, dass keine externe IP-Adresse vorhanden ist.
  • Ich habe versucht, den Router neu zu starten, sowohl über Hardware als auch "Neustart" in den Einstellungen und beides funktioniert nicht. Ich habe auch über eine Stunde darauf gewartet, dass es eine Verbindung herstellt.

Ich habe auch das weiße Datenkabel an meinen Router und an den "Multimedia-Socket-Anhang" angeschlossen. Der Multimedia-Sockelaufsatz wird (mit Schraube) an den Kabelanschluss mit zwei Buchsen an meiner Wand angeschlossen.

 

Ich habe versucht, telefonisch Kontakt aufzunehmen, und bin durch 3 Personen gegangen, bis ich möglicherweise die richtige Leitung gefunden habe, aber mir wurde gesagt, dass sie kein Englisch sprechen dürfen und dass ich etwas hören soll.

 

Ich bin nicht sicher, ob dies nützlich ist, aber einer der Leute sagte, dass der Vertrag nicht aktiviert wurde, weil mein Router keine Verbindung hergestellt hat.

 

Was muss ich tun, damit mein Router eine Verbindung herstellt und über Internet verfügt?

Nancy
Ex-Moderator:in
Ex-Moderator:in

Hello shanee,

 

I'll take a look at it. You probably need a technician to come by and help you. Please send me your customer number, name, date of birth and address by private message and then get back to me here in the thread.

 

Best regards

Nancy

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
shanee
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello Nancy,

 

Thanks for your response.  I called back and did my best to communicate in german and they set a technition.  The technition had to modify cabels in the basement, but things are all working now.

 

Thanks!

Shane

Thomas
Moderator:in
Moderator:in

Hi shanee,

 

glad to read. We close the post at this point.

 

Regards

Thomas

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes!