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Frage
Antwort
Lösung
am 05.12.2020 18:38
I have received my router from Vodafone, but when I plugged it in as instructed the router didn't connect:
I have tried restarting the router, both via hardware and "neustart" in the settings and neither works. I also have waited for over hour for it to connect.
I also have the white data cable connected to my router and to the "multimedia-Dosenaufsatz". The multimedia-Dosenaufsatz is connected (with screw) to the two socket cable connection on my wall.
I tried contacting by phone, and went through 3 people, until I got to potentially the correct line, but was told they are not allowed to speak english and that I should post hear.
I'm not sure if this is useful, but one of the people said, that the contract didn't activate because my router did not connect.
What should I do for my router to connect and have internet?
Gelöst! Gehe zu Lösung.
am 20.12.2020 12:45
Hello Nancy,
Thanks for your response. I called back and did my best to communicate in german and they set a technition. The technition had to modify cabels in the basement, but things are all working now.
Thanks!
Shane
am 06.12.2020 19:26
Auf Deutch:
Ich habe meinen Router von Vodafone erhalten, aber als ich ihn wie angewiesen anschloss, stellte der Router keine Verbindung her:
Ich habe auch das weiße Datenkabel an meinen Router und an den "Multimedia-Socket-Anhang" angeschlossen. Der Multimedia-Sockelaufsatz wird (mit Schraube) an den Kabelanschluss mit zwei Buchsen an meiner Wand angeschlossen.
Ich habe versucht, telefonisch Kontakt aufzunehmen, und bin durch 3 Personen gegangen, bis ich möglicherweise die richtige Leitung gefunden habe, aber mir wurde gesagt, dass sie kein Englisch sprechen dürfen und dass ich etwas hören soll.
Ich bin nicht sicher, ob dies nützlich ist, aber einer der Leute sagte, dass der Vertrag nicht aktiviert wurde, weil mein Router keine Verbindung hergestellt hat.
Was muss ich tun, damit mein Router eine Verbindung herstellt und über Internet verfügt?
am 08.12.2020 09:28
Hello shanee,
I'll take a look at it. You probably need a technician to come by and help you. Please send me your customer number, name, date of birth and address by private message and then get back to me here in the thread.
Best regards
Nancy
am 20.12.2020 12:45
Hello Nancy,
Thanks for your response. I called back and did my best to communicate in german and they set a technition. The technition had to modify cabels in the basement, but things are all working now.
Thanks!
Shane
am 22.12.2020 14:51
Hi shanee,
glad to read. We close the post at this point.
Regards
Thomas