TV: Kabelfernsehen wird Mietersache. Jetzt handeln!
Deine Störung ist nicht dabei? Dann nutz unseren Störungsfinder!
TV: Kabelfernsehen wird Mietersache. Jetzt handeln!
Deine Störung ist nicht dabei? Dann nutz unseren Störungsfinder!
Frage
Antwort
Lösung
am 18.05.2021 11:49
Hallo zusammen,
ich habe die Google Stadia Premier Edition erworben und versuchte erfolglos, meinen Controller mit dem WLAN zu verbinden (Vodafone-703C). Auch zusammen mit dem Google Support blieb dieses Unterfangen ohne Erfolg.
Folgende Nachricht habe ich vom Google Support erhalten, mit der ich mich an meinen ISP wenden solle. Ist es möglich, dass sich jemand vom Vodafone Support an mich wendet, um mir bei der Umsetzung dieser Schritte zu helfen?
Vielen Dank vorab.
LG, Marcel
________________________________________________________________________________________
Configuring your Router Settings
Be sure to enable or disable the following router features to allow Stadia Controller to communicate properly with your router and network. All routers are different, so each setting may or may not appear on your particular router (or may be named differently).
Keep in mind that resetting or making changes to your router settings may have unintended consequences. If you need help or have questions or concerns, contact your router manufacturer or internet service provider (ISP)
It would be worth trying to change your device’s DNS to Google Public DNS. This would make your connection more stable as your DNS won’t be auto assigned but instead, fixed on that said address. Here’s how to: https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
The TCP and UDP are your connection settings for your internet that can be setup if you have access to your router settings and if not, best advice is that you need to contact your internet service provider for them to adjust your TCP and UDP setting in the range of 44700 - 44899.
Here's some additional information to keep in mind as you troubleshoot the issue:
After you've adjusted your router settings in accordance to the information listed above, please try setting up your Chromecast device again. If you have any further questions, please reply to this email directly.
am 18.05.2021 19:41
um welchen Router geht es denn?
von einem 703C habe ich noch nie was gehört 😞
ist denn der Chromecast mit deinem WLAN verbunden und nur der Controller funktioniert nicht?