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Lösung

Router-Austausch anfordern - Arris TG3442DE - Referenznummer 6979942#613017f#|]
WWang
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hintergrund:
Ich helfe meiner Freundin bei Internetproblemen, sie lebt in einer Eigentumswohnung mit einem VF-Netzwerkvertrag, der vom Eigentümer der Wohnung gekauft wurde.

Subject: Vodafone - Technischer Kundenservice - Your message Referenznummer 6979942#613017f#|] 

 

 

Although I can access the internet through the wired connection (LAN) of my laptop, the speed of the router is abnormal and it is almost unusable.

 

By looking through the router manual, I know that the router should have WLAN (WiFi) function , but it does not.  I am not able to find the SSID given by Vodafone. I went to the router settings and found that the WLAN settings that should be there are missing, restart the router did not solve any problem.

 

I then did a search on the internet and found that the problem is related to this router (Arris TG3442DE) and it's firmware (AR01.04.046.07_072921_7244.SIP.10.X1).

 

I did the internet speed test and attached the results below:(on 10.06.2022_11:59)

The verbose results contain IP addresses, so I smeared them

 10-6-2022_11595_speedtest.vodafone.de.jpeg10-6-2022_115918_speedtest.vodafone.de -edit.jpeg

 

  • Welchen Vertrag hast Du?

Weiß nicht, vom Vermieter gekauft, nur kabelgebundenes Internet, 4000 Uploads und 6000 Downloads

  • Welches Modem/ Router nutzt Du? 

Arris TG3442DE

  • Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes Gerät?

Leih-Gerät

  • Welcher Fehler tritt auf?

Geschwindigkeit zu gering, Ping überschreitet 800 ms

  • Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? (LAN; WLAN; zusätzlicher Router; PowerLAN)

LAN

  • Welchen Browser verwendest Du normalerweise? (z.B. Firefox)

Edge/Chrome

  • Welches Betriebssystem hast Du auf Deinem Rechner? (z.B. Windows)

Windows 11

  • Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend)

Seit Anfang Mai

  • Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.

Verbinden über LAN. Ich weiß nicht, wie ich diesen Parameter bekomme

  • Welche Maßnahmen wurden durch die Störungshotline (erreichbar unter 0800-5266625) durchgeführt?

Erfolglos, der Vertrag wird vom Vermieter unterschrieben, ich habe keine Kundenvertragsnummer

  • In welchem Bundesland wohnst Du?

München, Bayern

 

I look forward to your response and wish you a great day.

5 Antworten 5
Menne99
Giga-Genie
Giga-Genie

This is a User help User Forum, make a Screen from the Signal Level all 32 Channels plz

 

 

Der glubb is a Depp

20220617221107 edit.png

Here. Seems normal to me.

Moni_GK
Administrator:in
Administrator:in

Hello WWang,

 

I can check it with pleasure. Please send me a PN with your customer data (name, address, customer number and date of birth).

 

Then please contact me again here when you have sent me the data.

 

Best regards

Moni

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