Menu Toggle

Aktuelle Einschränkungen:

Mobil: Einschränkungen Mobile Telefonie und Daten im Postleitzahlbereich 044xx - 046xx, 067xx, 083xx - 084xx 

Kabel: Ausfall aller Dienste im Großraum Münster/Düsseldorf

BEHOBEN!!! Mobil: Geringfügige Einschränkungen Mobile Daten 2G, 3G, 4G und 5G in Süddeutschland

E-Mail: Vodafone E-Mail verzögerter E-Mail Empfang/Abruf

 

 

Nähere Informationen dazu findet Ihr im Eilmeldungsboard

Close announcement

CallYa

Siehe neueste

Sim card Activation

tvl
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello,

I bought Call ya sim card online. 

I received sim card in second attempt. ( In first attempt, sim card was not delivered to me and returned. Second time, new sim card delivered and I get it).  

 

Now I got letter saying that I have to send SMS from old sim card which I don't have or I can activate througth WhatsApp ( I don't have customer number and customer password).

 

In this case, How do I activate my sim card?
 

Mehr anzeigen
5 Antworten 5
KerstinV
Moderatorin

Hello @tvl,

you can activate your new phone number here: https://www.vodafone.de/shopreg/idreg_callya/index.do?icmp=mobilfunk_mdd_callya_sim-karte_aktivieren

The SIM card is only activated after the successful video call.

Best wishes,

KerstinV

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen
tvl
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

Hello @KerstinV 

 

When I am filling up form that you provided in post.

There are multiple issues with it.

1. It is giving me error - "Please check and correct your input." for number. I tried every possible way(with area code/without area code).

2. At the bottom of the form, It is asking me to identify myself with postoffice. - This is outrageous because I have already verified my self with post office. After that you send me sim card.

Mehr anzeigen
KerstinV
Moderatorin

Hello, your first SIM card with the number ... 022 resulted in a mail return. You will have to re-legitimize yourself for the new phone number. Unfortunately, I can't do that for you. Please contact a Vodafone shop, they will help you.

Many greetings, KerstinV

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !

Öffentliche Lösungen helfen allen – schreibt uns daher bitte einen Beitrag statt einer unaufgeforderten PN.
Private Daten erfragen wir bei Bedarf.

Mehr anzeigen
tvl
Smart-Analyzer
Smart-Analyzer

@KerstinV At least you can provide me my customer passoword?

Mehr anzeigen
Su
Moderatorin
Moderatorin

Hi tvl,

 

I´m sry, we´re not allowed to tell you the customer password.

 

But you can set a personal password.

Please just use this doc > https://www.vodafone.de/infofaxe/265.pdf

 

Wishing you a great sunday

Su



Netz-Assistent How To Hilfe !

Bewertet hilfreiche Beiträge mit Likes und Sternen!
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet - Bitte erstellt einen Thread. Die Community hilft!
#bleibtgesund

Mehr anzeigen